Avatar billede ulvehun Juniormester
07. maj 2013 - 13:37 Der er 10 kommentarer

Antivirus program

Har selv brug for et nyt program og har læst mig til, at BitDefender vinder stort i store tests, men den kan jeg selt ikke se er omtalt i tråden her!

Nogen speciel årsag til dette?
Avatar billede sonalias Seniormester
07. maj 2013 - 14:20 #1
Den er ikke gratis.... Og gratis alternativerne er ikke så meget dårligere at det i de fleste tilfælde er pengene værd
Avatar billede ulvehun Juniormester
07. maj 2013 - 14:39 #2
Nej, det er da rigtigt langt af vejen, men der er mange der ikke har real time protection
Avatar billede 220661 Ekspert
07. maj 2013 - 16:28 #3
Antivirusprogrammer har normalt realtime protection (også dem som er gratis). Dem som ikke har realtime protection er antispyware programmer.
Malwarebytes for eksempel kan du køre som både en pro version og en freeware version. I frewware skal du selv opdatere og manuelt køre scanningen.
Avatar billede ulvehun Juniormester
07. maj 2013 - 17:13 #4
Ok - tak for svarene.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2013 - 17:34 #5
Forskellen på gratis og pro versionerne er at pro tilbyder mere.
Du kan f.eks. se en forskel her. http://www.avast.com/en-dk/index
Jeg kører selv med Avast free og er godt tilfreds, den opdaterer automatisk og ofte. Den ligger øvers på popularitets listen hos download.com. Hvis du trykker på den, kan du læse deres bedømmelse.
http://download.cnet.com/windows/
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2013 - 17:40 #6
Ps. Der hvor jeg har set, er det ikke BitDefender som ligger bedst.
http://www.pcworld.dk/art/224545/test-saa-elendigt-er-microsofts-antivirus-vaerktoej
Og husk både en god firewall og antispyware.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. maj 2013 - 18:29 #7
Ja og i denne test mangler F-Secure som AV-Test har udført senere der fik topkarater i denne test. Her var BitDefender dog ikke med.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2013 - 18:40 #8
Det er selvfølgelig for dårligt at udelukke nogle af de store spillere, for så er testen jo også vildledende. Men alle de bedst placerede er vel rimelig gode? Og i morgen er ser det måske anderledes ud, lige som avisernes evige "føljeton" om Wozniacki og hendes konkurrenter:)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. maj 2013 - 19:34 #9
Synes nu der alligevel der er en rød tråd gennem de tests jeg har læst. Norton ligger næsten altid mellem de tre bedste, og det kalder jeg for stabilitet.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2013 - 00:26 #10
Ja det kan man da roligt sige:)