Avatar billede DiscSunshine Nybegynder
05. maj 2013 - 01:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

kør php fil i Cron Jobs

Hej alle sammen

jeg har prøvet at lave en email der skulle sende for at teste en email til mig selv være minut uden jeg var inde på siden men kan ikke få det til at virke

ved i hvoran man laver sådan en i Cron Jobs så den køre det script være minut uden jeg skal være inde på siden hele tiden

skal bruge det til at sende emails afsted til folk være uge med nyhederne i den selv laver

jeg har prøvet

lynx -dump http://www.DOMÆNE.com/form/index.php

og

/usr/bin/wget http://www.DOMÆNE.com/form/index.php

og begge 2 har været sat til

1    *    *    *    *

nogle der ved hvordan det kommer til at virke ?
Avatar billede moddi100 Seniormester
05. maj 2013 - 01:35 #1
For det første skal du i din cronjob fil skrive:
* * * * * /sti/til/fil

Altså således at der køres hvert minut og ikke kun når minutviseren peger på 1. Desuden skal du have adgang til på serveren at oprette cronjobs - det ligger som regel inde under dit webhotels kontrolpanel såfremt de understøtter det. Du kan normalt ikke selv angive at en fil er et cronjob.

Har du ikke adgang til at oprette cronjobs på serveren eller via et kontrolpanel kan jeg anbefale http://www.cronjob.de der lader dig opsætte et cronjob som kan kører i intervaller på 5 minutter eller mere. Siden er dog på tysk, men det giver lidt sig selv, hvad de forskellige knapper gør.
Avatar billede DiscSunshine Nybegynder
05. maj 2013 - 02:36 #2
Mange tak rigtig god hjælp læg et svar (((:
Avatar billede moddi100 Seniormester
05. maj 2013 - 11:10 #3
Glad for det lykkedes. Hvad endte du med at bruge?
Avatar billede DiscSunshine Nybegynder
05. maj 2013 - 19:04 #4
på min server kan man selv bestemme hvad der er Cron Jobs og ikke via et cpanel
så det var mere tiden og hvordan man skulle skive Commanden

men det lykkedes at skive den rigtig efter det med når den runder 1 på ugert osv

så mange tak og værs god