Avatar billede fmm2000 Nybegynder
04. maj 2013 - 21:17 Der er 2 kommentarer

Homeplug virker ik trådløst.

Jeg har installeret homeplugs i huset men ka ik få det til at spille ordentligt.
Har en standard thomson router fra telia. Den får internet fra kobberet ude i vejen. På denne har jeg slået wifi fra.
Herfra går lanstik fra lanport 3 til et homeplug (1).

Et internetsignalet sendes nu gennem elnettet i huset til et andet homeplug  (2) som sidder i en stikkontakt i samme gruppe som den første homeplug.
Fra homeplug2 kan jeg trække et lankabel. Sætter jeg det i en pcs lanindgang kører det klippe- stabilt.

Men sætter jeg et lanstik fra homeplug2 ind i en ekstra router (2) for at udvide rækkevidden af mit trådløse signal kører det møgustabilt. For det meste virker det slet ikke.
Jeg har prøvet at give router 2 en anden ipadresse end thomson routeren.
Jeg har prøvet at slå dhcp fra på riuter 2 men det kører stadig ustabilt.

Hvis jeg sætter router 2 til direkte i thomson routerens lanudgang kører det trådløse net fint fra router 2.

Det er som om der er et eller andet med det trådløse som ikke spiller, når jeg bruger homeplugs.

Nogen der har forslag til hvor fejlen ligger.
Avatar billede hea_dk Nybegynder
04. maj 2013 - 22:00 #1
hey prøvet http://www.metageek.net/products/inssider/
se om du måske skal ændre kanal på dit 2.4 ghz wifi til et der er midnre brugt?

eventuelt kan du læse den her guide på engelsk
http://www.howtogeek.com/howto/21132/change-your-wi-fi-router-channel-to-optimize-your-wireless-signal/
Avatar billede fmm2000 Nybegynder
04. maj 2013 - 22:43 #2
Jeg har en kilometer til nærmeste nabo, så problemet er ikke her :-).

Har også prøvet alle mulige forskellige kanaler uden held.