Avatar billede kris75 Mester
04. maj 2013 - 14:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Iphone på wifi

Hej
Jeg bor i det såkaldte udkants Danmark hvor vi har meget ringe mobildækning. Er der en mulighed for at man kan køre mobilen (Iphone)over wifi istedet mobil masterne? Hvad kræver det? Jeg har Telia som selskab både på mobilen og internet. Min router er en Thomson fra telia. Finder der gratis software, der kan klare opgaven. Har selv en Linux server kørende og en Nas server kørende (info hvis det er relevant).
Håber i kan hjælpe mig, da jeg er totalt grøn på området...
Mvh.
Kris
Avatar billede nobonu Nybegynder
04. maj 2013 - 14:39 #1
Hej jeg bruger skype på min iphone 4s via wifi det virker fint sålænge man er i nærheden af wifi sender
Avatar billede kris75 Mester
04. maj 2013 - 15:14 #2
Ok, er det muligt at modtage opkald med mobil nummeret via skype?
Avatar billede kris75 Mester
04. maj 2013 - 15:35 #3
Vil meget gerne at jeg bruger mit eget nummer via wifi. Hvad kræver det?
Avatar billede finb Ekspert
04. maj 2013 - 18:24 #4
Telia bør give dig et pakketilbud,
nå du har alt der, spørg !
Avatar billede nobonu Nybegynder
04. maj 2013 - 20:42 #5
Du skal hente app fra app stope på din iphone
søg: skype
vælg:skype
Instalere skype
du skal så oprette en profil på skype ved at følge vejledning på skærm
vælg et skypenavn el dit telefonnummer husk "+45XXXXXXXX" som profilnavn
når profil er oprettet indbetales et beløb dette er for at kunne ringe op til fra skype til telefon
skype til skype er gratis. Dvs at den du ringer til også skal ha skype på sin telefon/pc/Ipad/Iphone og de skal være online på skype for at du kan ringe dem op via skype til skype ellers koster det penge som så bliver trukket fra det indbetalte beløb
husk at lave funktionstest (testopkald)for for at kontrollere at lyd indstillinger er korrekte
Avatar billede kris75 Mester
05. maj 2013 - 10:47 #6
Vil man kunne ringe til mit eget mobil nr via Skype?
Avatar billede nobonu Nybegynder
12. maj 2013 - 15:20 #7
#6
ja hvis du har penge på din skypekonto
Avatar billede kris75 Mester
13. maj 2013 - 17:10 #8
Skype blev vist løsningen. Telia havde ikke tilsvarende løsninger :-/ Tak for hjælpen :-)