Avatar billede lurup Ekspert
04. maj 2013 - 10:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Rj 45 stik

Jeg vil lave en mit netværk om i hjemmet og vil lave hele min kabel føring om.
Jeg har en Switch med 12 porte i samt div mindre og router.
Jeg har den bedste erfaring med at bruge kabler da jeg syntes det trådløse kører for ustabil.
Skal også lige siges at jeg har 9 overvågenings kamera på netværket.

Jeg har lige købt 100 løse stik til rj 45 samt tang dertil.
Er der har en diagram til at lave sådanne kabler ???
Skal kun bruge den til at forbinde mellem router/switsh og endhed

Kan ikke rigtig finde ud af om kablet skal krydses eller ej ??
Avatar billede GenCom Praktikant
04. maj 2013 - 11:07 #1
Du skal lave kablet "lige". Krydset bruger man kun hvis man forbinder 2 ens enheder til hinanden.

Kablet skal du lave som nedenfor.

Pin nr 1 er første pin fra venstre når man tager RJ45-stikket, vender clipsen nedad og har ledningsindføringen mod sig selv.

1    Hvid/orange
2    Orange
3    Hvid/grøn
4    Blå
5    Hvid/blå
6    Grøn
7    Hvid/brun
8    Brun

God fornøjelse :)
Avatar billede kgkg Nybegynder
04. maj 2013 - 11:40 #2
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. maj 2013 - 12:44 #3
Det er fuldstændigt ligegyldigt hvordan du parer dem, bare de er ens i bege ender ;o)
Avatar billede lclemens Nybegynder
04. maj 2013 - 13:08 #4
#3

De skal forbindes parvist rigtigt af hensyn til støj
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. maj 2013 - 13:23 #5
#4
OK, var jeg ikke klar over. Har altid bare sørget for at de var ens i begge ender og aldrig haft problemer. Kunne være man skulle til at kigge på rækkefølgen i fremtiden ;o) Undskyld til opretter for forkert information.