Avatar billede PoWeD Praktikant
03. maj 2013 - 18:37 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Medion CD/ROM Driver

Hej Eksperten.

Har lige købt en 250GB ssd harddisk, hvor jeg skulle installere alt fra starten.
Lige siden jeg fik harddisken, virkede min CD/Rom ikke nogle der ved hvorfor?
Nogle som kender nogle drivers?

Hvis jeg sætter nogle diske ind, reagerer den slet ikke, så et eller andet er der galt.
Hvis jeg prøver at tilføje et virtuel drev i Deamon Tools, siger den at den ikke kan finde selve CD/ROM enheden.

På forhånd, tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2013 - 19:27 #1
Er det synligt i enhedshåndteringen/Denne computer?
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2013 - 20:18 #2
Windows har de drivere, som skal til. Hvis CD drevet ikke kan ses hverken i Diskhåndtering eller Enhedshåndtering, så se efter den i bios. Har du prøvet kablerne og eventuelt flyttet det smalle kabel til et andet sted på bundkortet?
03. maj 2013 - 22:26 #3
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
04. maj 2013 - 06:00 #4
Hvis der sidder en jumper bag på hvor du kan vælge master/slave/select så kunne det måske være derfor hvis den er sat til samme indstilling som harddisken.

Så hvis den sidder i MASTER så prøv og flyt den over til SLAVE og se hvad der sker. Gør det når computeren er slukket.

Kig BIOS og se om du kan se CD drevet der.
Avatar billede PoWeD Praktikant
04. maj 2013 - 17:02 #5
Jeg har rebooted min computer da jeg ville have sdd hardisk i. Jeg tror jeg mangler en driver til CD/ROM drevet, og denne driver kan jeg ikke finde igen, nogle der ved hvor, og kunne i eventuelt lige smide et link her med en driver dertil.. Hele systemet er booted om til win 7. Takker på forhånd :)
Avatar billede PoWeD Praktikant
04. maj 2013 - 17:09 #6
Nej, det er ikke synligt i  enhedshåndteringen eller hvad du kalde det ;-)
Der var jo ingen drivere, da jeg installeret min ssd så jeg skulle selv finde dem og installere dem, så jeg tror at den mangler.
Alt virkede jo fint inden jeg skiftede ssd harddisken.

Jeg har prøvet at flytte ledningerne, men uden held.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2013 - 18:33 #7
"Der var jo ingen drivere, da jeg installeret min ssd så jeg skulle selv finde dem og installere dem"
SSD HDD kræver ingen speciel driver. Prøv i bios at aktivere det som hedder "Defaults" Hvis Sata mode står som AHCI, så prøv at sætte den som IDE.
Avatar billede PoWeD Praktikant
04. maj 2013 - 18:53 #8
Når jeg putter den i IDE-mode så virker CD/ROM drevet... MEN, den gider ikke starte op, den tager lige en tur i BLUE-SCREEN hvorefter den genstarter og beder mig starte den op i reparations mode, dette forsætter den med selvom jeg bruger reparations mode... WHY?? ;)
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2013 - 19:09 #9
Ok sæt den så hellere tilbage til AHCI og prøv i stedet dette:

[Start] [Kør] [Regedit]
Registry Nøgle: HKEY_LOCAL_MACHINE \\ SYSTEM \\ CurrentControlSet \\ kontroverser l \\ Class
Key Navn: (4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318)
Værdi Data: [Slet alle Value Data fra UpperFilters og LowerFilters]
Bemærk: Du må ikke slette tasten eller Multi-String værdier. Slet kun dataværdier.
Afslut Registreringseditor, og genstart

restart.
Avatar billede PoWeD Praktikant
04. maj 2013 - 20:32 #10
LowerFilters er der ikke
Avatar billede PoWeD Praktikant
04. maj 2013 - 20:46 #11
Avatar billede PoWeD Praktikant
04. maj 2013 - 21:33 #12
Dette siger den når man starter computeren op.. https://www.dropbox.com/lightbox/home/Photos/Sample%20Album
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2013 - 21:53 #13
Jeg kan desværre ikke se Dropbox, jeg er ikke medlem.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2013 - 21:54 #14
Hvad er din windows egentlig?
Avatar billede PoWeD Praktikant
04. maj 2013 - 22:24 #15
Min Windows er win-7

Jeg har lige skiftet om til den gamle ssd haddisk, som var med computeren da jeg fik den, og der virker alt perfekt. Jeg putter  disken ind i computeren, den kan godt loade den, og det hele kører bare.
Jeg forstå bare ikke, hvorfor det ikke virker på den nye, hvor jeg har installeret alle de gamle drivere, som var på den gamle harddisk, over på den nye og ovenikøbet updatet dem?
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2013 - 00:01 #16
Jeg forstår ikke meningen med de drivere. Hverken Sata diske eller SSD diske kræver andre drivere end der ligger i win 7. Bare du ikke selv laver kuk i det ved at installerer noget forkert?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2013 - 07:44 #17
Er der en grund til man ikke valgte at klone den gamle disk ocer på den nye?
Avatar billede PoWeD Praktikant
05. maj 2013 - 07:44 #18
Den nye ssd harrdisk jeg fik, var jo helt tom, så jeg skulle installere win-7 og alt andet forfra, så kan det da godt være, jeg har lavet noget forkert?

Skal jeg bare prøve at formaterer hele drev c og installere alt fra fabriksformat?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2013 - 08:00 #19
Var der ikke det samme system (Win7) på den gamle disk?
Var der problememer med denne installation?
Avatar billede PoWeD Praktikant
05. maj 2013 - 08:07 #20
Begge er Windows 7 Home Premium, men den windows jeg installerede på den nye, var bare en disk jeg fandt hvor det lagde på.
Nej det var der ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2013 - 08:23 #21
Er den nye disk større, eller hvad er formålet med installationen?
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2013 - 12:34 #22
Uanset harddisk, skulle CD fungere alligevel. Har det, i diskhåndtering, et bogstav lige som HDD?

Har du prøvet, i Enhedshåndtering, at åbne den og klikket på driver, opdater driver? Og søg efter hardwareændringer?
Avatar billede PoWeD Praktikant
05. maj 2013 - 17:21 #23
Yes den er meget større.
Det er en Samsung 840 Pro Series MZ-7PD256 256 GB

Nej, HDD står ingen steder.
Når jeg trykker på Dvd/cd-rom-drev søger den efter CD-ROM'et og så siger den ''enhedsdriverprogrammet blev ikke installeret'' og derefter kommer den med en tekst hvor der står:
Windows kan ikke starte denne hardwareenhed, fordi enhedens konfigurationsoplysninger (i registreringsdatabasen) er mangelfulde eller beskadigede. (Kode 19)

Så det må være en driver fejl eller?
Avatar billede PoWeD Praktikant
05. maj 2013 - 17:23 #24
Hvis jeg trykker ''opdater driversoftware'' siger den bare at den allerede er opdateredet.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
05. maj 2013 - 17:41 #25
Har du fået kigget i BIOS ?
Avatar billede PoWeD Praktikant
05. maj 2013 - 17:42 #26
Kigget?
Avatar billede PoWeD Praktikant
05. maj 2013 - 17:47 #27
Hvordan kigger jeg efter det i BIOS?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2013 - 19:34 #28
#20 Så forstår jeg slet ikke hvorfor du ikke klonede den gamle disk over på den nye.
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2013 - 20:09 #29
Avatar billede PoWeD Praktikant
05. maj 2013 - 20:41 #30
Tak for jeres tid.

Jeg har fundet ud af det. Der var åbenbart en systemfejl da jeg installerede windows så noget ikke blev installeret rigtigt.
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2013 - 20:52 #31
Nå ja det er jo klart, men hvordan fandt du ud af hvad der præcist var problemet?
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2013 - 12:05 #32
Temmelig mærkelig afslutning. Afmelder overvågning:(
Avatar billede 220661 Ekspert
07. maj 2013 - 16:20 #33
Ja problemet er løst og vi er glemt
Avatar billede PoWeD Praktikant
14. maj 2013 - 10:16 #34
Jeg rebootede hele c drevet og geninstallerede windows og så virkede det.
Avatar billede PoWeD Praktikant
14. maj 2013 - 10:17 #35
I må gerne lægge et svar og så får i jeres points ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2013 - 10:30 #36
Ok (svar til deling med andre i tråden)