Avatar billede sird Nybegynder
03. maj 2013 - 18:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Home Theater PC (HTPC) hjemmebyg

Hej

Jeg er i gang med at lave en Home Theater PC, i en Fractal node 304 casing. ideen bag pc'en skulle være en "lydløs" pc, som kunne afspille HD film (1080p) på tv'et, og samtidig fungere lidt som en personlig server til hjemmet. Dvs, den godt kan komme til at køre nogle dage i træk.

Jeg synes selv jeg har samlet en okay pc (på papiret), men ville gerne have noget input. måske noget jeg har overset, eller noget der måske er for overpowered til bruget?

Det jeg nok er mest i tvivl om, er strømforsyningen. Synes det er svært at finde ud af hvor meget, der skal til for at systemet kan kører uden nogen problemer. så mit spørgsmål er om strømforsyningen er for meget/lidt eller passende. måske fås en billigere en som er lige så god og "lydløs"?

CPU:            intel i3 3225 3 MB (Boxed), HD graphics 4000
CPU køler:      Hyper 212 evo
Motherboard:    asus p8h77-i
harddisk:      ssd 128 gb + Seagate Barracuda 3 TB
RAM:            kingston 1x4GB
Strømforsyning: ocz zt 550W
Kabinet:        Fractal node 304

Det skal siges at jeg har valgt motherboardet for dets 6 SATA udgange, så det passer til kabinettets mulighed for 6 3.5' harddiske.

andre inputs er også velkommen

Mvh

Dan

PS: det er første pc samlet fra bunden.
Avatar billede sird Nybegynder
09. maj 2013 - 13:23 #1
her fundet ud af det og bestilt.
Avatar billede sird Nybegynder
19. maj 2013 - 14:26 #2
...