Avatar billede aagerup Nybegynder
13. august 2001 - 14:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

adgang til netværk

Jeg har netop installeret en transformer i min 5200 sådan at jeg komme på nettet via min ejendoms nye netværk.  Tranformeren er bare et printkort med det rigtige stik på - det brede telefonstik-lignende.

Imidlertid kan jeg få det hel til at køre. Jeg har fundet og installeret den rigtige driver. Herefter har jeg vist problemer med opsætningen. Jeg kan ikke komme på netværket. Hvad gør jeg?

Hjælp Aagerup
Avatar billede djeclemen Nybegynder
13. august 2001 - 14:57 #1
Du mener vel et netkort??
Avatar billede darkmoon Nybegynder
13. august 2001 - 14:58 #2
er det er netkort du mener ?
Avatar billede aagerup Nybegynder
13. august 2001 - 15:00 #3
Nej, selve netkortet er Maccen født med. Det er et transformer kort, der giver min mac det rigtige stik sådan at jeg har et sted at sætte netværkskablet i.

Aagerup
Avatar billede darkmoon Nybegynder
13. august 2001 - 15:03 #4
øøøøøh.. darkmoon er lost
Avatar billede darkmoon Nybegynder
13. august 2001 - 15:05 #5
Jeg kan ikke forstille mig at det netværk din ejendom har fået er andet end alm. UTP netværks kabel...
Avatar billede aagerup Nybegynder
13. august 2001 - 15:10 #6
Lige præcis,  UTP!! Det er  det, det hedder.  Tranformere er sådan set bare et printkort med et UTB-stik i røven. Før havde min mac nemlig ikke noget UTB-stik.

Men hvad gør jeg nu? Måske er opsætningen jeg skal have hjælp til?

dobbelt hjælp.
Avatar billede darkmoon Nybegynder
13. august 2001 - 15:16 #7
erhem, hvad er det så for et stik ? ..localtalk ? ..hmm, du skal i hvertfald finde et kontolpanel der hedder TCP/IP eller lign. Så skulle du gerne ha nogen oplysninger fra din system admin ... ?
Avatar billede aagerup Nybegynder
13. august 2001 - 15:47 #8
Ja, jeg ved at skal vælge \'ethernet\' i kontrolpanelet \'appletalk\'. Derudover ved jeg faktisk ikke noget.

Jeg har fået navnet på en \'proxyserver\' og endelig har jeg fået navnet på en \'port\' tror jeg det er. Den skulle hedde 8080.

Der ud over har jeg fået brugernavn og adgangskode til netværket. Og så ved faktisk heller ikke mere...

Avatar billede mcphreak Nybegynder
13. august 2001 - 16:06 #9
Hey Aagerup,
Jeg kan se vi kom lidt forbi hinanden(igen) sidst vi talte sammen.
Det du skal gøre er at vælge ethernet i Appletalk, Vælge Ethernet i TCP/IP hvor du derudover skal du enten indtaste IPnummeret manuelt (Hvis du har sådan et) ellers skal du sætte den på at hente t nr. via DHCP, hvis foreningens netværk automatisk tildeler IP numre.
Proxyindstillingerne skal indtastes i din browser. Hvor du gør dette er lidt forskælligt i forhold til hvilken browser du bruger, men det er under indrstillinger eller preferences. Derefter kan du vælge proxyindstillinger, og indtaste dine data.
Så skulle du næsten være på....
Avatar billede aagerup Nybegynder
13. august 2001 - 16:10 #10
Tak mcphreak.

Jeg prøver... eller spørger jeg igen imorgen.

vh
Aagerup
Avatar billede mcphreak Nybegynder
13. august 2001 - 16:12 #11
Jep eller jb@jepcom.dk den virker også;-)