Avatar billede martin_shearer Nybegynder
29. april 2013 - 13:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til access Point opsætning

Jeg har brug for lidt hjælp.

jeg forsøger at sætte et access point op.

Mit trådløs køre via min dlink dir-825 hvor alt er sat op og køre perfekt. Jeg har så taget en dir-615 og forsøger at sætte den op til access point.

Jeg har på 615 gjort følgende: (med kabel tilsluttet)
Slået upnp fra, slået dhcp fra. givet den ip 192.168.0.184 og name: dlinkrouter2

Jeg fjerne så kablet og sætter så dir-615(access point) på den ønsket placering.

På min iphone kan jeg kort se at den forstærker mit signal. men nu efter få sekunder, har jeg kun 3G forbindelse.

når jeg så tjekket wifi forbindelsen, har min telefon fået et ip nummer, der slet ikke stemmer overens med noget.
164.xxx.x.x

hvad har jeg gjort galt her ?
Avatar billede Blandy Praktikant
29. april 2013 - 13:28 #1
Hvis det skal virke uden kabel på, så skal den boks af repeater funktion indbygget. Ellers skal den have kabel-kontakt med den primære router. Ellers har den ikke forbindelsen nogen steder hen.

Det signal du kan se, er kun det signal fra din maskine til din 615. Og ikke videre ud på netværket.

Så hvis der ikke er repeater funktion i, skal der kabel i mellem dine d-link enheder.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. april 2013 - 13:39 #2
Enig med #1 - IP#164.xxx.x.x er formodentlig din public IP# via 3G.
Avatar billede Blandy Praktikant
29. april 2013 - 13:42 #3
Ja det er public, ellers havde den heddet 169.xxx.xxx.xxx hvis det havde været windows der autogenerede en ip fordi der ingen dhcp er til stede.

Men kan se at 615 har bridge funktion. Det er kun godt hvis du vil grabbe dit WIFi og konverter det til kabelet-signal.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
29. april 2013 - 14:03 #4
så det vil ikke virke uden kabel ?
så skal jeg have fat i en anden router eller fx en wifi extender ?
Avatar billede Blandy Praktikant
29. april 2013 - 14:21 #5
Ja en wifi range extender. eller en router/switch med repeater funktion i. det står som regel altid i beskrivelsen.

Men det er forudsætningen for at det ska virke trådløst.

Sådan en her er nu relativ billig: http://www.edbpriser.dk/access-point/netgear-wn3000rp-universal-wifi-range-extender-id-4998686.aspx

Og denne router har repeaterfunktion:

http://www.edbpriser.dk/access-point/zyxel-wap3205-v2-id-7033290.aspx?tn=ProductDetailsSpecifications

Det er bare som eksempel.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
29. april 2013 - 16:49 #6
tak bliver nok den løsning så.- smid lige et svar.
Avatar billede Blandy Praktikant
30. april 2013 - 09:02 #7
svar