Avatar billede fredepk Nybegynder
28. april 2013 - 20:12 Der er 10 kommentarer

Ny Gamer PC - Hurtige spørgsmål!

Hejsa - og tak fordi du kigger forbi ;)
Jeg vil rigtigt gerne have et hurtigt svar, da jeg gerne vil bestille en computer imorgen - derfor er der også 200 point ude...

Sagen er den, at jeg skal til at investere i en ny gamer pc.
Jeg har fået siden topdata.dk anbefalet, og kiggede så derfor på deres side, efter en ny pc - indenfor et budget på ca. 8000 +- et par hundrede med styresystem og trådløst netkort.

Faldt hurtigt over denne pc: http://topdata.dk/product.asp?product=8664 som kommer til at koste 8096 med styresystem, kabinet og trådløst netkort. Den primære grund til, at jeg overveje denne er, at den har et GTX 670 - hvilket har et ganske godt benchmark (Sidst jeg kiggede var det den med det 3. højeste).

Men jeg er lidt i tvivl om, om det er billigt, og om jeg burde købe en kraftigere processor - altså en i5 3570 istedet for den i5 3470 der er i som standard...

Ellers vil jeg bare være glad for generelle meninger om computeren, andre forslag indenfor budgettet og evt. erfaringer med topdata!

Mange tak!
Avatar billede HBechJ Nybegynder
28. april 2013 - 21:04 #1
Hej

Har ingen erfaringer med topdata.

Men Den computer du har fundet er helt fin kan sagtens bruge til gaming uden problemer, den skal sagtens kunne trække alt hvad der er på markedet af spil.

i5 CPU'en er helt fin til gaming og du ville sikkert ikke kunne mærke forskelleg om der havde sidet en lidt større model i5 CPU i, eller for den sags skyld en i7 når det skal bruges til gaming.

Den har et Super grafikkort og det er klart det primære når det skal bruges til gaming.

Skulle du overveje et alternativ kunne du kaste dig ud i at samle det selv, så kunne du måske få noget der minder om det system dog med f.eks. en SSD til system disk.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. april 2013 - 21:08 #2
hvis du har en xp sp3, vista eller win7 liggende, så indlæs den først, og du kan opgradere til win8 pro for det halve. (spar 400kr)

strømforsyningen på 550w er lige i underkanten - men der giver de ikke muligheder for fx 650-750w. En 750W CoolerMaster GX750 (80+ bronze) koster 200kr mere end den på 550w.

du vil ikke kunne mærke forskel på 3570 og 3470 cpu'er - det kan måske måles, men i praksis er det resten (harddisk) der sløver.
Avatar billede fredepk Nybegynder
28. april 2013 - 21:09 #3
Hejsa!

Mange tak for responsen - det sætter jeg pris på ;)

At samle en selv bliver dog ikke en realitet, da jeg langt fra ved nok om det til at være i stand til det - og så er det også dejligt at vide, at det bare virker når man får det!

Fint i forhold til points, men mangler lige at få svar på, om den er god til prisen - eller alt for dyr...
Avatar billede EkstemeeeGamer22 Nybegynder
28. april 2013 - 21:13 #4
Denne computer som du har beskrevet, virker ikke til at være god til PS3-Gaming, men mere noget som skal bruges på kontoret eller eventuelle rejser. Det er en god kompakt computer hvis man altså regner størrelse og massefylde ud i elefanter... så er det nok omkring en ud af tusinde i vægt.
God computer til kontoarbejde og skole, men vil ikke anbefale den til PS3 gaming.
Avatar billede tiger_dk Mester
28. april 2013 - 21:44 #5
den her http://www.sharkgaming.dk/shark-ultimator.html maskine sparker virkelig røv, har lidt erfaring med sharkgaming !
Avatar billede tiger_dk Mester
28. april 2013 - 21:46 #6
pris 7.395,00 kr

Grafikkort: MSI GTX 660 TWINFROZR III OC Edition!
Mere info under "A deeper look!"

CPU: Intel i5-3570"K" OVERCLOCKED to 4 x 4.0 Ghz! + Antec KÜHLER H2O 620 - Liquid Cooling!
Bemærk at dette er "K" edition af i5-3570! Mere info under "A deeper look!"

RAM: 8 GB DDR3, 1600 Mhz, TRAUMATIZR Series
Mere info under "A deeper look!"

Kabinet: ZALMAN Z11
Mere info under "A deeper look!"

PSU: CoolerMaster GX Series, 550W!
Mere info under "A deeper look!"

Bundkort: MSI Z77A-G41
Mere info under "A deeper look!"

Harddisk:
WD/Seagate 500GB Harddisk 7200 rpm.

CD-Medie:
Samsung/LG DVD-Brænder DVD-RW 22x.
Avatar billede HBechJ Nybegynder
28. april 2013 - 21:55 #7
#4
PS3 gaming?

Vil da absolut mene det er en computer der rækker langt ud over kontor og skole arbejde, et GTX670 er et af de større grafikkort fra Nvidia og henvender sig bestemt til gaming.

Kan heller ikke følge det med at at den er god til rejser, det er jo en stationær computer med ATX størrelse bundkort, så der er ikke noget videre kompakt ved den.

#2
Godt tip med windows, jeg syntes dog ikke det er besværet vejr hvis man på et senere tidspunkt for behov for at formatere og gen-installere den.

550watt er fint til den computer, det tillader dog ikke der er mulighed for at udvide med et grafikkort senere og køre SLI. tror dog heller ikke bundkortet tillader dette.

#3
Som en færdig samlet computer syntes jeg det er en fair pris. Du finder det ikke bedere til sammen pris andre steder. Du kan måske finde en computer med et ligene setup til samme pris, men ydelsen vil være meget det samme.

Det er på ingen måde farligt eller svært at samle computeren selv, når komponenterne er valgt så de passer sammen er det ret lige til, og med lidt hjælp fra guide på youtube er det nemt og en hyggelig lille opgave :)
Men det er helt op til dig om du er frisk på det.
Avatar billede HBechJ Nybegynder
28. april 2013 - 21:59 #8
#6

Det er også en fin computer, dog yder et GTX670 som der er i den han selv har fundet berede.
Tror ikke han får behov for en K udgave CPU, den eneste fordel den har er at den kan Overclockes, men hvis han ikke er klar på opgaven med at samle computeren selv tror jeg heller ikke overclocking er relevant.

Den eneste rigtige fordel jeg ser ved den computer er et bedre bundkort med Z77 chipset, tror dog ikke han vil mærke nogen forskelleg på det i spil.

Men vil han formentlig på sigt med et bedere Grafikkort som i den han har fundet.
Avatar billede fredepk Nybegynder
28. april 2013 - 22:46 #9
Hej!

Mange tak for svaret HBechJ - venter lige på lidt flere svar, men sådan som det ser ud nu, bliver der smidt nogle point i din retning ;)

Og ja, helt korrekt - overclocking er ikke lige mig. Jeg søger bare en computer hvor man får noget for pengene (Samlet) og hvor det bare virker - uden et større besvær...

#5-6

Så vidt jeg med min megen beskedne kompetence kan se, er den anden pc fra topdata bedre - hvis man ikke er til overclocking og ovenikøbet billigere...
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. april 2013 - 10:49 #10
HBechJ har givet dig ganske gode råd.  :-)

Du har ret i at dit fund i spil vil slå #5 #6.

GTX 670 er et rigtig godt kort.

Dit lettere forældet bundkort (ikke Z77 chipset), vil give dig omkring 6% mindre slutydelse (FPS).
Din CPU er ikke optimal og du vil også der miste en smule.
Samlet set vil det i meget krævende spil være mærkbart, men ikke så meget at det er en dealbreaker for dig.

Du skal være obs på pcen ikke er så upgrade-venlig og der er skåret hårdt ind til benet for at nå prisen.

TopData er et fint sted at handle, de er en af de seriøse spillere på markedet som har lave priser.
På TrustPilot giver de konkurrenterne baghjul.

Hvis jeg var dig, så ville jeg trykke "Evt ændringer" og upgrade:
139 kr. CPU til i5 3570
149 kr. MB til P8-B75 (så du får SATA600 og USB 3).

Rigtig god fornøjelse.