Avatar billede TheLycain Nybegynder
28. april 2013 - 01:49 Der er 5 kommentarer

Hvor mange GB RAM skal jeg bruge for en FTB server?

Det er ikke en rigtig FTB server vi taler om her. Det er mig og nogle venner vi bliver nok aldrig mere 7-8 stykker. Det bliver nok også kun en Hamachi server men faktum er: for at skulle kunne køre den og være i stand til at spille på den uden total lag hvor meget RAM vil i så anbefale? Som det er nu har jeg 16GB men er ikke bange for at opgradere til 32GB eller måske enda 64GB hvis det er nødvendigt. Jeg har bare ikke lyst til at bruge mange penge på unødvendig RAM.

PS. I skal huske at jeg nok også skal spille på samme computer som køre serveren. (Hvis det over hoved kan lade sig gøre uden total lag)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. april 2013 - 04:29 #1
Proev og simuler forventet traffik og se hvor meget memory der bruges og om der pages/swappes.
Avatar billede Thingo Nybegynder
28. april 2013 - 15:48 #2
Altså med det forbrug jeg kan forestille mig din ftp server skal have kan den jo klare sig med 2? Det der jo skal trække er jo når du skal bruge den til gameserver. Skal den kører en server eller skal du bare hoste lan via hamachi? Og derefter så kommer det 100% an på din Internetforbindelse.. Men i bund og grund er jeg overbevist om at 16 er rigeligt
Avatar billede arne_v Ekspert
28. april 2013 - 15:58 #3
Hvorvidt det er FTP eller FTB har nok en vis betydning.
Avatar billede Thingo Nybegynder
28. april 2013 - 16:31 #4
how jeg læste ftp:P My bad... Men stadig 16 burde være nok ...det er forbindelsen der virkeligt tæller
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2013 - 05:04 #5
Tid at faa afsluttet her?