Avatar billede Melchiorsen Nybegynder
27. april 2013 - 18:26 Der er 1 kommentar

mit net er meget langsom

min net er meget langsom. altså når jeg overføre filer til min netværks harddisk, der er sat en 1 gigabit switch mellem min pc og hardisk. men jeg kan kun overføre med 10 MB/s når det går bedst, kan det ikke går hurtiger??

VH Rune
Avatar billede jaxx666 Nybegynder
29. april 2013 - 11:20 #1
Er der gigbit netkort i både NAS og PC? Hvilken kategori er dine lan kabler ? Til Gigabit netværk anbefales cat. 6 kabler, men til hjemmebrug kan du nøjes med cat. 5e.
Har du selv lavet kablerne, så vil jeg tjekke prøve at sætte nye stik på, da de skal laves ret præcist for at opnår den hastighed du gerne vil have.