Avatar billede mbr1988 Nybegynder
25. april 2013 - 20:52 Der er 2 kommentarer

Computer vil ikke starte efter at have haft CPU ude og inde

Hej Alle

Jeg havde et problem tidligere (http://www.eksperten.dk/spm/980330), og tog over til en af mine venner som troede at han havde en CPU som burde passe i min computer. (Hans computer virkede fint)

Vi tog alle stik (strøm, mus, tastetur, osv) ud af hans computer, afmonterede hans CPU køler og tog hans CPU ud. Vi prøvede at sætte den i min, men kunne se at den ikke ville passe i mit MB.

Vi satte derfor hans CPU tilbage i hans computer og nu vil hans computer ikke starte ordenligt.

Nogle gange kører den i loop hvor den genstarter og der er sort skærm. Det ser heller ikke úd som om der er strøm i tastetur eller mus, da der ikke er noget som lyser op.

Nogle gange bliver computeren ved med at stå og køre uden at genstarte, men der er stadig ikke noget kontakt til skærmen, tastetur eller mus.

Under udskiftningen var de eneste ledninger vi havde ude:

Strøm til CPU (Var i vejen i forhold til CPU køler)
Strøm til fanen på CPU køler
Begge er sat i.

Vi har prøvet at resette CMOS uden help (usikker på om det er gjort ordenligt, da der ikke er nogen steder der står CMOS på motherboardet.

Hjælp....

Mvh. Michael
Avatar billede mbr1988 Nybegynder
25. april 2013 - 22:39 #1
Hej,

Jeg fik det til at virke ved at fjerne det lille batteri på bundkortet og sætte det i igen =)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. april 2013 - 08:52 #2
Ja er der ikke en reset knap på bundkortet er det en mulighed med batteriet. Husk at lukke tråden igen ved at acceptere dit svar.