Avatar billede Slettet bruger
25. april 2013 - 12:45 Der er 42 kommentarer og
2 løsninger

kan ikke installere windows 7 på min netbook

jeg har en lille asus Eee pc og den vil jeg gerne ha windows 7 men den vil ikke installere  det den skriver windiws konne ikke installeres på disk 1 partitiion 1 vis detaljer når jeg så klikker på detaljer skriver den windows kan ikke installeres på denne disk. denne computer hardware undertøtter ikke start fra disken kontrollere at diskrns controller er aktiveret i computerens bius-menu.  hvad skal jeg gøre håber i kan hjælpe mig :)
Avatar billede Fooz Nybegynder
25. april 2013 - 12:53 #1
Er du sikker på at din system disk er på disk 1 og ikke 0?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. april 2013 - 12:57 #2
prøv at starte med at boote fra usbstick med gparted.
I denne kan du slette ALLE partitioner på disken, og derefter bør win7 kunne installeres.
http://gparted.sourceforge.net/livecd.php
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2013 - 13:06 #3
Avatar billede claes57 Ekspert
25. april 2013 - 13:15 #4
hvis du har cd-drev, så ja.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2013 - 13:32 #5
det har jeg ikke KUN USB og lan og sd
Avatar billede Fooz Nybegynder
25. april 2013 - 13:42 #6
Jeg forstår ærligt ikke det her med at du skal til at blande gparted ind i processen, du kan fint slette en disk via windows 7 setup.

Når du starter din win install fra usb og du når frem til at skulle acceptere licens, da kan du se en liste over diske og i den liste kan man skam også se hvilken disk enhed og partition der skal/bør benyttes, ligeledes kan du her slette alle partitioner.

hvis du har behov for et link til noget som kan hjælpe, så må det være det her http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html og ikke links til gparted eller tilsvarende.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2013 - 13:50 #7
den skriver windiws konne ikke installeres på disk 1 partitiion 1
Avatar billede Fooz Nybegynder
25. april 2013 - 13:54 #8
Det tror jeg vi er med på, men har du prøvet at kigge på det link jeg smed med windows install guide? Der kan du også se en liste med en disk og på det skærmbillede kan du slette alle de partitioner der skulle være oprettet, og derefter oprette en ny partition.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2013 - 16:10 #9
nu kan jeg installer det md når den Genstart computeren så booteden fra hardisken med windows 7  også kommer den ikke videre ligesom om den fylder for meget på disken MEN så google jeg windows 7 på netbook  og  fandt jeg noget som hed WINDOWS 7 STARTER  hvad er det for en jeg kan se at alle netbook med windows 7  har windows 7 starter  men er det for netbook ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. april 2013 - 16:45 #10
Windows 7 Starter er en kraftigt reduceret udgave.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2013 - 17:01 #11
hvad med windows 7 home ?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. april 2013 - 17:55 #12
så skal du have mindst 25gb harddisk-plads.
hvis du har en eee med minimal harddisk (få gb), så kan der ikke være andet, end det, den er født med. Du skal sætte en større disk i først (og den skal bios så kende).
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2013 - 18:08 #13
hvorfor en windows 7 skal jeg ha ?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. april 2013 - 18:54 #14
hvad er den samlede plads på din harddisk?
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2013 - 19:26 #15
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. april 2013 - 19:31 #16
Så er det nok slet ikke Windows 7, du skal spekulere i: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/products/system-requirements
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2013 - 19:58 #17
det er også kun til facebook og dmi og eksperten  altså Internet
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. april 2013 - 20:44 #18
Så installer da den Linux, den oprindeligt kom med. Det kører den fint med til det brug.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2013 - 20:49 #19
hvad med en win xp ???

hvorfor en Linux skal jeg ta
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. april 2013 - 20:52 #20
XP kan måske gå, hvis den holder vejret lidt. Men der er jo stadig lige licensen...
Du kan jo se lidt interessant Linux til sådan en på http://www.leeenux.com/
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2013 - 21:00 #21
okæy det kan jeg godt se  men windows vista er ikke godgt til at lukke ned men jeg har også prøvet med windows xp men den kan ikke booote fra usb
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. april 2013 - 09:22 #22
Nej, ikke som direkte kopi.
Men hvad er der i vejen med de Linux'er, der er tilpasset eee-platformen, siden du bliver ved med at noldre rundt om Windows? Du har jo lige medgivet, at Linux er fint til formålet, så er det da bare at få sådan en igang, så er opgaven klaret.
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2013 - 10:15 #23
jeg tænke på android der er der apps til via google play
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. april 2013 - 13:35 #24
...og hvorfor snakker du så om Vista og XP i #21???
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2013 - 20:38 #25
en xp dur den der på
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. april 2013 - 12:05 #26
Hvis du nu selv kiggede ind på http://support.microsoft.com/kb/314865/da kan du se, at det burde kunne gå, men som du jo allerede har erfaret, skal der lidt pilleri til, for at få din XP installeret fra USB.
Så jeg spørger igen:
Hvorfor snakker du om XP i #21 og #25, når du tænker på Android i #23? Allerede i #17 blev det bekræftet, at det du gerne vil, fint lader sig gøre i en af de efterhånden mange Linux'er, der er tilpasset Netbook?
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2013 - 15:52 #27
hvorfor en linux er god
Avatar billede Fooz Nybegynder
01. maj 2013 - 16:47 #28
Selvom jeg tvivler på at der er nogen i denne tråd der på noget som helst tidspunkt får point for at have hjulpet dig, så skriver jeg alligevel endnu en kommentar. Du spørger om hvilken linux distro er god? Det er lidt et åbent spørgsmål, og derfor får du et åbent svar, vælg noget du kan arbejde med... Et muligt bud kunne være Ubuntu, det har en god grafisk brugerflade, og er forholdsvis nem og lige at gå til.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. maj 2013 - 19:02 #29
Nu spørger du så til Linux - og Android i #23. Du kunne jo selv følge op på det på http://community.giffgaff.com/t5/Blog/How-to-install-Android-onto-your-netbook-or-laptop/ba-p/3705361
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2013 - 22:07 #30
www.android-x86.org/download

hvorfor en er god hvad køre htc og samsung med ???
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. maj 2013 - 08:24 #31
Sorry, jeg lader denne tråd ligge nu.

Der er kommet så mange brugbare svar og så mange konkrete forslag til, både hvad den netbook kan og ikke bruges til, så jeg synes nok at det må være passende at trådstarter i stedet kaster sig over nogen af de mange forslag og får dem prøvet af, i stedet for blot at spørge videre i al evighed.
Avatar billede Fooz Nybegynder
03. maj 2013 - 08:49 #32
Jeg er nød til at give CRKrogh ret, du virker ikke til nogensinde at have intentioner om at afslutte den her tråd på behørig vis, alle de kommentarer du har fået herinde kunne have resulteret i at du havde et fungerende setup nu, men istedet "klokker" du rundt i alle mulige og umulige spørgsmål.

Prøv dog at tage svarene fra en ende af og giv de forskellige muligheder et forsøg indtil du finder ud af hvad der fungerer bedst for dig.

Personligt synes jeg det lyder til at du i forvejen er ude på meget dybt vand og derfor er jeg sikker på at vores forsøg på at hjælpe dig vil komme til at fejle uanset hvad vi forklarer dig.

Held og lykke med dit setup. Jeg kan se i din profil at du i forvejen bruger ubuntu, så det behøver vi ikke hjælpe dig med at få installeret.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2013 - 13:40 #33
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. maj 2013 - 13:47 #34
Hvad hedder den???
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2013 - 02:07 #35
Jeg ved ikke hvad den hedder
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2013 - 02:08 #36
men der er apps fra google
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. maj 2013 - 09:17 #37
Hvis du nu, som vi adskillige gange nu har foreslået dig, prøver nogle af de ting af, vi har foreslået dig - ting, du i øvrigt selv spørger til - så er der da en mulighed for at du rent faktisk ender med en netbook, der kan bruges til noget fornuftigt. Hvis Android er det mest interessante lige nu, så start dog med at downloade den ISO, der hedder android-x86-2.2-r2-eeepc.iso - det var da et bud på noget brugbart, når den nu hedder noget med "eeepc".

Mon ikke du selv er ved at være bedst tjent med at få lukket denne marathon-tråd, i stedet for bare at fortsætte med at spørge i videre i øst når folk svarer i vest?!?
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2013 - 17:35 #38
android-x86-2.2-r2-asus_laptop.iso
View
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. maj 2013 - 21:12 #39
Skrev du ikke selv oppe i #0: "jeg har en lille asus Eee pc"?
Derfor - se svar i #37!
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2013 - 15:56 #40
hej jeg har downloade den ISO, der hedder android-x86-2.2-r2-eeepc.iso men den fil hedder

isolinux

initrd

install
kernel
ramdisk
system.sfs
TRANS.TBL

isolinux9
android-x86 (billed)
vesamenu.c32
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. maj 2013 - 17:15 #41
Ikke forstået - det er noget vrøvl, du skriver?
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2013 - 20:38 #42
det er iso filen
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. maj 2013 - 21:11 #43
Forstår stadig minus af hvad det er, du prøver at sige.

Men i betragtning af at du starter tråden med at spørge om Windows 7 på en netbook, og du nu i stedet sidder og bikser med noget Linux på den i stedet - mon ikke det så efterhånden er ved at være på sin plads at lukke denne tråd og starte en ny, der rent faktisk har noget med sagen at gøre?

Just my 2 cent...
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2013 - 18:22 #44
jj