Avatar billede Slettet bruger
25. april 2013 - 11:57 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Win8 slipper mus og tastatur

Det sker  dagligt, at windows 8 pro slipper forbindelsen til både tastatur og mus. Pludselig er der ikke forbindelse. Efter genstart kører det normalt igen. Jeg kan ikke se noget mønster.
Mus og tastatur er Logitech ledningsfri, plus en Microsoft mus ledningsfri. Bundkortet er Gigabyte. 8GB ram
Kører med Avast free, Malwarebyte, Superantispyware pro og Comodo firewall. Alle programmerne køre real time. Jeg har så kørt dem enkeltvis, uden at de har fundet malware.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. april 2013 - 13:03 #1
prøv via strømstyring at se, om usb er sat til at måtte lukke for at spare strøm - det skal den ikke...
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2013 - 13:10 #2
Tak for tippet, men den står, som anbefalet, til balanceret.
Avatar billede jensenjs Juniormester
25. april 2013 - 13:48 #3
Hvad siger logbogen?
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2013 - 14:03 #4
#3 Kun at systemet uventet blev lukkket ned, hvilket jo skyldes, at når jeg ikke kan bruge mus eller tast. må jeg bare bruge genstart knappen.
Avatar billede jensenjs Juniormester
25. april 2013 - 17:26 #5
Jeg kommer til at tænke på at min søster havde samme problem, og en fra mit tidligere arbejde.

I begge tilfælde var det deres Logitec Setpoint modtager der var problemet.

jeg har min søsters her og har prøvet den med alverdens driver opdateringer og forsøgt at koble mus & tastatur til med softwaren.
Men den er og bliver død, på den anden fra mit eget trådløse virker det fint med både mus og tastatur, jeg kan koble dem til de forskellige maskiner 4 stk.

Bare ikke med den setpoint modtager fra min søster.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2013 - 18:51 #6
Ok umiddelbart lyder det som forklaringen, men der er 2 spørgsmål ved det. 1. hvorfor kører det så fint efter genstart og 2. hvorfor virker Microsoft musen så heller ikke ? Dog er der 1. fællesnævner, de har begge en modtsger som er tilsluttet bundkortet og så er det jo windows 8. Men for nu at følge op på din mistanke, vil jeg tilslutte et kablet tastatur og så vente på, at det sker igen og så se om det virker. Jeg vender tilbage når hændelsen sker igen. Foreløbet tak:)
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2013 - 21:34 #7
Det var ikke det der lå bag problemet. Med kablet mus og tastatur var det det samme.
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2013 - 12:16 #8
Jeg kommer vist ikke videre med mit spørgsmål.
Tak for jeres indput:)
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. april 2013 - 14:25 #9
Jeg har kigget mig lidt omkring, der er andre med samme problem, her var en BIOS opdatering løsningen for nogle
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2013 - 14:43 #10
Tak for oplysningen, men mit bundkort er ret nyt, og i begyndelsen kørte mus og tastatur helt uden problemer. I XP og win7 var der ikke problemer kun i win8. Men ok, jeg kan da prøve:)
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2013 - 14:59 #11
Nu har jeg opdateret Bios og genstartet, det gik fint.
Jeg vender senere tilbage med en melding om resultatet.
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. april 2013 - 15:23 #12
Du plejer at vide hvad du gør, så held og lykke
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2013 - 16:31 #13
Takker! Ja jeg håber det er Bios, som volder problemet.
Avatar billede vejmand Juniormester
29. april 2013 - 19:02 #14
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2013 - 19:06 #15
@ jensensj
Ja så var Bios måske alligevel  problemet. I alt fald har det ikke været der siden opdateringen. Måske igen et win8 problem?
Du har gjort meget for at hjælpe med problemet, derfor skal du også have point. Tak for hjælpen:) Se venligst her:http://www.eksperten.dk/spm/980488
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2013 - 19:07 #16
@ vejmand
Der var du sgu hurtig:)
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2013 - 12:55 #17
jensenjs
Har du overset #15 ?
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2013 - 16:40 #18
Bare for en orientering til dem som måtte være interesseret.
Problemet kom igen i går. Problemet er hverken Logitech eller Bios.
Avatar billede jensenjs Juniormester
07. maj 2013 - 10:18 #19
Jeg har haft lidt travlt så jeg har ikke set jeres link, undskyld
Men jeg behøver heller ikke points :-)

Jeg fik lige denne her, om den også kan have virkning på dit problem ved jeg ikke.

http://www.thewindowsclub.com/bluetooth-mouse-disconnects?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+TheWindowsClub+%28The+Windows+Club%29
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2013 - 00:36 #20
Ok takker:) Men det var nu en skam jeg ikke lod den stå åbent lidt længere.
Det er ikke en Bluetooth mus, det er Logitech. Men heller ikke en Microsoft kan blive hængende, og såmænd ikke engang med en mus med kabel til USB. Det er virkeligt enerverende, når man er igang med noget, og så pludselig virker intet før der er genstartet.
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. maj 2013 - 09:35 #21
Jeg ved godt dette er langt ude, men lige nu sidder jeg som fjernbruger på min stationære og der er det selvfølgelig min bærbare der styrer pointeren.

Prøv at se om den smider din kontrol af derfra.
Gør den det, så genstart, når den er bootet op og du er på fra en anden pc så fjern mus og tastatur plus USB setpoint.

og se hvad der sker.

Alle muligheder skal prøver :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2013 - 11:18 #22
Jo tak prøver gerne, men ærlig talt forstår jeg ikke forslaget???
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. maj 2013 - 12:26 #23
OK lidt mangelfuldt.

Det jeg "lidt klodset" forsøger at gøre, er at se om pointeren også svigter der efter noget tid.
Gør den det, så er det måske ikke motherboardet.
En slags udelukkelsesmetode.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2013 - 12:43 #24
Forståelses problemet starter her:"Prøv at se om den smider din kontrol af derfra."  Hvorfra?
"Gør den det, så genstart, når den er bootet op og du er på fra en anden pc" En anden PC? Så det kniber stadigvæk med forståelsen.
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. maj 2013 - 15:30 #25
Oh selvfølgelig, "kontrol" en tastefejl.
Jeg havde skrevet kontrol panel og ikke fået fjernet det igen.

Du har nu prøver alt, det kan vi hurtigt blive enige om.

Det jeg så ville var at se hvad der skete hvis du starter op som normalt.

1.
Logger på med fjernadministration.
Arbejder derfra og ser om den smider mus og keyboard af, mens du arbejder fjernadministrativt.

2.
Hvis pointeren stopper med at virke!
Så genstart
når du har genstartet og er logget på fjernadministration
Fjern mus og keyboard fra den maskine der har problemet.
Prøv at arbejde videre fra fjernadministrationen.

og se om pointeren så stopper efter noget tid.

Jeg håber det var nogenlunde forståeligt, jeg har det med nogen gange at tænke hurtigere end jeg skriver, det er min indre nørd, der stadig hærger :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2013 - 15:58 #26
Nå sådan ok, men der er så et ret væsentligt problem; jeg har ikke en labtop jeg kan bruge fjern administrationen på desværre.
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. maj 2013 - 18:21 #27
OK så er der vidst ikke så meget jeg kan komme i tanke om.

Held og lykke med kampen :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2013 - 19:27 #28
Takker, og du har virkeligt gjort meget for at hjælpe mig, derfor synes jeg stadig du fortjener point. Så vi prøver igen:)
http://www.eksperten.dk/spm/980900