Avatar billede Specialisten27 Nybegynder
24. april 2013 - 23:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Slumre

Hej alle,

Jeg vil gerne lige høre, hvordan funktionens slumre påvirke computerens levetid?

Hvis man meget sjældent slukker sin computer, og for det meste bare lader den slumre, har det så stor betydning for computerens levetid, og hvis ja, så hvor meget?
Avatar billede NexStream Nybegynder
25. april 2013 - 00:40 #1
Jeg vil sige, at hvis du går væk fra computeren i omkring 1 time - 24 timer, ville det nok være nemmest at have computeren på "slumre" da det ikke tager megen strøm.

Hvis du dog er væk mere end 24 timer,  vil jeg mene at du skulle slukke computeren helt, da den bruger en smule strøm, og der er vel ingen grund til at den skal stå på slumre, hvis du alligevel er væk over 24 timer.

At sætte computeren på slumre, har ikke en særlig stor betydning på batteriets levetid, medmindre du selvfølgelig ikke har sat den til strøm. Men hvis du følger det nævnt ovenover, skulle der ikke ske noget med batteriets holdbarhed! :)

Håber mit svar kunne hjælpe!

- Christian
Avatar billede Specialisten27 Nybegynder
25. april 2013 - 10:40 #2
Så computeren bliver ikke slidt ned af det?
Avatar billede NexStream Nybegynder
25. april 2013 - 10:56 #3
Med tiden gør den jo, men det er ligeså meget alt andet du bruger den til, der gør det