Avatar billede pixii Nybegynder
24. april 2013 - 10:12 Der er 10 kommentarer

Port forwarding problemer

Hej folkens!

Forleden købte jeg det fantastiske Crusader Kings 2 og vil meget gerne spille det over nettet med en kammerat.
Desværre kan vi ikke tilgå hinanden og vi får en 'Game not Found' error.

Har googlet mig frem til, at det er et port problem, og at man skal åbne port 1630-1641.
Det har jeg så gjort efter bedste evne, men det virker simpelthen ikke. (Se mit forsøg her! http://i.imgur.com/g1wNxMN.jpg)

Min router er en Thomson TWG87-(0TS?)

Endvidere har jeg testet om det virkede med denne hjemmeside: http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Og den siger at porten er lukket - Den siger også at min port 80 er lukket, hvilket INGEN mening giver, i følge mit hoved. Måske kunne det være et spor?

Der er 200 points til hvemend der kan komme med en fungerende løsning - For det kunne Stofas debile support ikke. De yder åbebnart ikke support til deres egen fucking router.

Tak på forhånd.
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. april 2013 - 10:41 #1
Så vidt jeg ved, skal du bruge samme IP til begge (192.168....). Og åben lige for port 80 til samme IP for en sikkerheds skyld.
Avatar billede pixii Nybegynder
24. april 2013 - 10:54 #2
Men port 80 MÅ jo være åben, ellers kunne jeg jo ikke sidde og skrive herinde, right?

Jeg kan prøve at det med IP'erne - nogen grund til det skulle være sådan?
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. april 2013 - 11:22 #3
Nå, mit indlæg forsvandt. Nej, det er ikke nødvendigvis givet, at port 80 er åben til den IP dit spil bruger.
Avatar billede pixii Nybegynder
24. april 2013 - 11:30 #4
Sitet tester om porten er åben til min IP jo, ikke spillets.
Port 80 er HTTP porten, det er meget, meget mærkeligt hvis den er ikke er åben.
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. april 2013 - 11:36 #5
Og grunden til at man har eksterne og interne er at hvis du f eks har flere enheder der bruger port 80, og giver dem f eks 8080 osv for at kunne tilgå dem eksternt, så slipper du for at skrive 192.168.10.100:8080 når du tilgår dem internt, men kan nøjes med 192.168.10.100.
Avatar billede lclemens Nybegynder
24. april 2013 - 11:46 #6
Forwarding bruges til indgående forbindelser, når folk udefra skal have fat i dig. Port 80 skal derfor ikke være åben indgående, når du skal have fat i en server ude på internettet.

Har routeren samme ip på ydersiden/wan, som den du kan se på myip.dk?
Avatar billede sonalias Seniormester
24. april 2013 - 11:54 #7
Forslag: Hent Hamachi og glem alt om port forwarding og ip adresser.... :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. april 2013 - 11:58 #8
#7
Kan du uddybe?
Avatar billede sonalias Seniormester
24. april 2013 - 12:03 #9
Download http://hamachi.da.softonic.com/
Lav en bruger, tilføj hinanden som venner og programmet sørger selv for at oprette et virtuelt lan netværk til jer (som kører HTTP, men det kan i være ligeglade med). På den måde kan i spille "Lan" over internettet. Hvis det ikke er hvad du leder efter skal du nok gå med  ekstern IP som #6 forklarer.
Avatar billede pixii Nybegynder
24. april 2013 - 13:08 #10
#9 Vi har prøvet med Hamachi, men det virker heller ikke. Synes det er meget tilfældigt, hvilke spil der bryder sig om Hamachi - F.eks. prøvede vi med Torchlight tidligere, og det virkede ikke - Men det virker med Tunngle.