Avatar billede vivitesler Nybegynder
23. april 2013 - 15:23 Der er 8 kommentarer

Kan ikke downloade

Så prøver jeg igen, håber jeg har valgt den rigtige kategori nu :).

Jeg har en bærbar pc, med styresystemet windows 7. Jeg har fået det problem at jeg ikke kan downloade hverken med Google chrome eller Firefox. Når jeg fx prøver hente Java 7, får jeg på Chrome den besked at filen er virusbefængt og på Firefox at filen er gemt, men når jeg prøver at åbne den sker der ikke noget. Har prøvet at åbne Firefox i fejlbeskyttet udgave, og har slettet alle tidligere hentede Javafiler og programversioner. Hvad gør jeg?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2013 - 15:58 #1
Prøv at køre den direkte fra deres hjemmeside med Internet Explorer, evt med dit antivirus midlertidigt deaktiveret, hvis den heller ikke vil.
http://java.com/en/download/index.jsp

Fjern gamle versioner af java med Revo Uninstaller Free:
Revo Uninstaller free:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Når programmet startes kommer et billede med alle programmer som du har. Vælg "Dit program" og tryk på afinstaller. 3 mulighed der vises i næste boks accepteres. Programmet afinstalleres. Du trykker på næste og registreringen tjekkes for efterladenskaber. Når resultatet kommer vælger du "vælg alt" og trykker slet og herefter på  næste. nogle gange kommer der filer op to gange og her vælges også at slette disse.
Genstart pc, og installer en frisk Java
Avatar billede vejmand Juniormester
23. april 2013 - 17:56 #2
Du skriver: og har slettet alle tidligere hentede Javafiler og programversioner.

Har du husket at genstarte computeren herefter, inden du igen forsøgte at downloade Java? Det er vigtig, at computeren genstartes, inden du installerer Java påny!
24. april 2013 - 09:33 #3
(Er det KUN KUN KUN [Java] der er problem med ? Idag ?)
Avatar billede vivitesler Nybegynder
24. april 2013 - 19:06 #4
Tak for svaret. Ved ikke om det kan lade sig gøre da jeg faktisk har opdaget at jeg har samme problem med Internet Eksplorer, men vil forsøge.
Avatar billede vivitesler Nybegynder
24. april 2013 - 19:07 #5
Tak for svaret.

Nej det har jeg vist ikke gjort, vil forsøge.
Avatar billede vivitesler Nybegynder
24. april 2013 - 19:13 #6
På Chrome og Internet Eksplorer er det alle filer jeg ikke kan downloade efter at jeg har forsøgt at downloade Java 7. Har været heldig at kunne installere Java 7 med Firefox en gang, men næste gang jeg skulle på nem id og og blev bet om at installere Java 7(mærkeligt nok, når det en tidligere dag)opstod problemet.
Avatar billede vivitesler Nybegynder
23. maj 2013 - 12:31 #8
Tak for dit svar. Har lige været syg, derfor den længe tilbagemeldignstid.

Dit forslag fungerede ikke. Problemet er jo at jeg slet ikke kan downloade noget overhovedet, hverken på Chrome eller Eksplorer.
På Firefox, kan jeg godt gemme noget jeg har hentet ned, men kan ikke åbne de gemte filer.