Avatar billede Nikolajoe Nybegynder
22. april 2013 - 21:03 Der er 4 kommentarer

Problemer ved installering af SSD i Macbook pro

Hej

Jeg har købt en OCZ VERTEX 4 2.5" 256GB SSD SATA/600 MLC til at udskifte den originale HDD i min Macbook Pro mid 2009.

Her er mit problem:
Jeg har taget en sikkerhedskopi af indholdet på HDD'en over på en ekstern harddisk. Monteret den nye SSD og påbegyndt gendannelse af indholdet fra den originale HDD. Lige pludselig genstarter computeren. Og den genstarter igen og igen. Den når ikke længere end at fortælle den er genstartet pga. et problem, for så at genstarte igen.

Hvad skal jeg gøre?

Håber I kan hjælpe mig
Hilsen Nikolaj
Avatar billede swiatecki Novice
22. april 2013 - 21:50 #1
Hvordan gendanner du indhold?
Avatar billede Nikolajoe Nybegynder
22. april 2013 - 23:07 #2
Jeg har lavet en sikkerhedskopi på en extern harddisk.

Det jeg gjorde (jeg har sikkert gjort noget forkert):
1) indsæt SSD i computer
2) Tænd computer
3) indsæt installations disk
4) vælg sprog
5) hjælpeprogrammer -> Diskværktøj -> slet
6) Hjælpeprogrammer -> gendan fra backup
7) indsæt extern harddisk med sikkerhedskopi
8) Gendan

Jeg har fulgt guiden fra denne video: http://www.youtube.com/watch?v=xwLEl6AuKhY

Kan jeg på nogen måde tvinge computeren til at starte, så jeg kan komme til at slette/formatere SSD'en?
Avatar billede Casp5856 Nybegynder
03. maj 2013 - 11:34 #3
Har lidt det samme problem købte en SSD men ved ikke hvordan jeg får filerne fra min mac og til den nye SSD har igen stik eller cd
Avatar billede Casp5856 Nybegynder
08. maj 2013 - 18:18 #4
Hej gjorde følgende:

Købte en sata til usb
købte en samsung SSD
og så downloadede jeg "SuperDuper" program til at kopiere alt fra min HDD i computeren og så over til min SSD der var tilsluttet via USB og 1 time og 30 min var jeg færdig (Bemærk: at SSD du sætter i computeren skal være tilsluttet STRØM for den virker men det stik følger med (det lange ad dem) og det er bare lige ind i stikkontakten og i SSD og vupti ...