Avatar billede springmand Nybegynder
21. april 2013 - 12:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Dell xps slukker uventet

Hejsa
Jeg har en Dell XPS M1530, jeg lige har købt nyt batteri til. Det virker umiddelbart fint. Med skrivebord, kan den sagtens klare lang tid og der sker ikke så meget. Men når min søn vil spille minecraft når han kun lige ind og starte op, og logge ind, så lukker computeren helt ned, som om man hev batteriet ud. Umiddelbart kan den sagtens håndtere grafik i Photoshop.
Hvad sker der specielt, ved Minecraft/ evt andre spil, i computeren, der kan forårsage det.?
Der sker ikke noget, hvis den er tilsluttet fast strømforsyning.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. april 2013 - 13:06 #1
Spillet kræver nogle resourser som den ikke kan klare i strømbesparelses tilstand, og derfor lukker den ned.
Det er som jeg vurderer også en større belastning at arbejde med levende billeder i stedet for faste billeder.
Han må bare sætte strøm på når han spiller.
Om du kan ændre i stræømstyringen så den ikke lukker ved jeg ikke. Men under alle omstændigheder vil han ikke kunne spille særlig længe kun på batteriet, og kan man indstille spillet til en lavere ydelse, forsvinder jo fornøjelsen ved det.
Selve spillet er måske også lige på grænsen af hvad computeren kan håndtere, og derfor kræver strømtilslutning.
Avatar billede mash Mester
21. april 2013 - 13:09 #2
Naar du genstarter hvor mange % stroem er der saa paa batteriet ?
Avatar billede mash Mester
21. april 2013 - 13:16 #3
Har lige proevet at goere det samme, har den samme pc, kunne spille i ca. 2 min. saa lukket den ned, men tror at mit batteri er daarligt for den gik fra 100% til 5% paa de 2 min.

Den pc kan normalt fint koere minecraft med 60 FPS selv med en masse "red stone" kreadslaab.
Avatar billede springmand Nybegynder
21. april 2013 - 15:00 #4
220661 Hvad er det du mener der lukker ned? Batteri, andet hardware eller software. Den lukker jo på et splitsekund.
tgdk, der er masser af strøm på batteriet efter jeg starter den igen. Når du siger lukket ned, er det så på samme måde, som jeg beskriver.?
Avatar billede mash Mester
21. april 2013 - 15:56 #5
Nej, min gaar paa suspend, dvs. skaermen fader ned og pc gaar i dvale.

maa sige at det 220661 er inde paa haelder jeg osse til, et spil som minecraft traekker baade cpu og gpu op i max hvilket kraever meget stroem, mere end dit nye batt. kan levere.

Er det et originalt batt. du har koebt ?
Eftersom jeg godt kan spille et par min. uden shotdown saa kan der muligvis vaere fejl paa batt.

Har du opdateret drivers til grafikkort ? ikke at jeg tror det hjaelper noget, men er da vaer at proeve
Avatar billede mash Mester
21. april 2013 - 16:03 #6
Avatar billede 220661 Ekspert
21. april 2013 - 16:29 #7
Hvilke temperaturer kører den med?
Prøv at tjekke den med enten Speccy eller Siw.

Ligger den forholdsvis højt oppe når den ikke laver noget, og du starter et krævende spil, vil varmeudviklingen jo eskalere hurtigt, og ved en given temperatur vil pc lukke ned prompte (typisk omkring 92 grader).
Avatar billede springmand Nybegynder
21. april 2013 - 18:00 #8
Hvis det var temperaturen, ville den vel også lukke ned, når den kører på strømforsyning.?
Den ligger med temperaturerne: bundkort 60 og grafik 71 harddisk 46
Men kører jeg med spillet ligger den på: grafik 96 bundkort 83 harddisk 60.
Jeg havde også det store 9-cellet batteri, men har købt et mindre nu!
Avatar billede 220661 Ekspert
21. april 2013 - 18:10 #9
Ikke nødvendigvis, fordi din blæser sikkert vil køre hurtigere med forsyningen i, da den så går over i en anden performance.
Avatar billede springmand Nybegynder
05. juni 2013 - 13:33 #10
Hey, fik ikke selv lige afsluttet denne.
Det tyder jo på, at der ikke rigtigt er noget at gøre, den må jo have indbygget noget der lukker ned, når man trækker for meget på batteriet.
Sjovt nok, så det du siger med blæseren er lige modsat, når den kører på batteri kører blæseren ikke lige så meget, som når der er strømforsyning til den. :-)
Men tak for hjælpen herinde..
Avatar billede springmand Nybegynder
05. juni 2013 - 13:35 #11
Hov 220661, troede jeg skulle trykke svar hos dig, men det er jo dig, der skal det, du skrev jo det rigtige i den første besked.. :)