Avatar billede TobiasOvermark Nybegynder
20. april 2013 - 22:34 Der er 11 kommentarer

Stationær computer til HARDCORE gaming

Min storebror har ledt efter en stationær computer til gaming på højeste grafik. Præstationen skal være intet mindre end fremragende på samtlige spil på markedet. Især Bioshock Infinite.

Han er villig til at give omkring 10.000 kr. og har allerede kigget på et produkt fra Shark-gaming link: http://www.sharkgaming.dk/silent-mighty-shark.html (Han har allerede prøvet denne pc hos en kammerat, og lydniveau'et er fantastisk, og den bliver ALDRIG overophedet.

Nu er spørgsmålet så bare, kan han få et produkt der er bedre for prisen, end dette? Alt inde for 10.000 kr og omegn er acceptabelt.

Tak på forhånd
- Tobias og Rasmus Overmark.
Avatar billede Tobi97 Novice
21. april 2013 - 00:36 #1
den ser sku meget god ud,

det bliver overophedet vis han ikke renser sine blæsere ;) og lydnivuet siger også vis den ikke renses ;) så husk det vis det skal forblive lydløs og kold :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. april 2013 - 07:53 #2
Shark er ikke billige, man får mere ydelse andre steder for samme kroner.

Grafikkort: 2 x (SLI) MSI GTX 660 TWINFROZR III OC Edition!

Sagde du ikke:
hardcore game ??
skal være intet mindre end fremragende på samtlige spil

Så ser du på middel grafikkort ??

Battlefield 3 er ikke det mest krævende spil, men allerede her kan du se at 660 SLI er for langsomt i 1920x1200, der skal du op på 670 SLI (der vindes ikke ret meget over, selv ikke 3 stk 680 yder ret meget mere).
http://www.guru3d.com/miraserver/images/2012/gtx-660-sli/Untitled-20.png

I de mest krævende spil har du i 1920x1200 brug for 2 stk GTX 680 SLI

I 2500x1400 har du brug for 3 stk GTX 680 SLI.
http://www.xbitlabs.com/images/graphics/geforce-gtx-670-sli/16_bat3.png

Ser du fremad så vil spilkravene øges, det vil til dine ydelseskrav relativt hurtigt gøre, at begge GTX 660 skal udskiftes.
De vil lidt være som at tisse i bukserne, det virker for nu rimeligt ok, men på langt sigt er det en dårlig strategi.

Du skal gå efter enten 670 eller 680 SLI.

Du kan evt med fordel vælge at lave et setup bestående af GTX 680 OC fuldstændig klargjort til SLI,,, men du venter med at købe det sidste GTX 680 til budgettet rækker og kortet er faldet en smule i pris.
Med et GTX 680 starter du med en ydelse lidt under GTX 660 SLI, men når kort nummer to kommer på plads, så banker du det andet system yd af banen.

Det sidste er klart der hvor du billigst opnår den mest optimale ydelse til dit brug.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. april 2013 - 08:04 #3
Vi kan nok finde en billig løsning hvor begge GTX 670 allerede er på plads, men du lyder til at være bedst tjent med en mere luksuspræget pc startende med GTX 680 OC og klargjort til næste GTX 680 OC.

For ca 9500 kan der klargøres alt til GTX 680 OC SLI (ca samme ting som den fra shark).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. april 2013 - 11:32 #4
Den her med 2 stk GTX 680 OC + div andre ændringer.
http://topdata.dk/product.asp?product=8615
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. april 2013 - 11:35 #5
Den her kan også være et godt udgangspunkt inc Samsung 840 250 GB SSD.
http://topdata.dk/product.asp?product=8918

http://media.bestofmicro.com/X/N/366683/original/sbv1_busyrate.png
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. april 2013 - 11:44 #6
Har jeg ikke allerede talt til din fornuft...

Din brors skal da ikke matche men slå kammeratens.

Når din bror får det sidste kort i,,, så er kammeraten ude i at skulle bruge 2 endnu hurtigere grafikkort samt ny dyr strømforsyning, for at kunne følge med med din bror, det bliver noget af en udskrivning. :D
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. april 2013 - 11:51 #7
Jeg anbefaler forsat GTX 680 OC SLI vejen.

En helt anden løsning er selv at sammensætte en pc med 3 stk. GTX 660 OC SLI.
Det kan nok gøres på budget.
Avatar billede gorgemuld Nybegynder
21. april 2013 - 12:10 #8
SLI er et stort driver helvede... bøvl.
Det er de færreste spil der kan benytte SLI rigtigt, jeg vil altid vælge single gpu over sli.
Avatar billede TobiasOvermark Nybegynder
21. april 2013 - 16:02 #9
NielsErikK hvilken en af dem du linkede er så den kraftigste? Og er det et gtx 680 sli? For jeg troede man skulle helt op i prisen 20.000 + for gtx 680 sli :D Hvis han kan få det for 9.200 kr er det da helt vildt.
(Ps. er der windows 7 by defaults, eller skal vi selv købe det?) og er der vandkøling
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. april 2013 - 18:12 #10
De bliver kun klargjort til GTX 670 eller GTX 680 OC SLI.
Du skal senere købe et ekstra kort, men vi når da aldrig op på 20.000.
Det er grund-pcen der koster eksempelvis 8400 og 9200 (inc lækker SSD).

Den her, klik "Evt ændringer" nede i bunden...
http://topdata.dk/product.asp?product=8918

Bundkort 249 kr.
Strømforsyning 399 kr. (gerne 599)
Vandkøling 499 kr.

GTX 680 SLI klargjort inc 250 GB lækker SSD
DKK 10346,00
Den kan nu næsten følge med

Du kan overveje 199-399 til kabinet upgrade.
Vælges uden SSD spares 700 kroner. (synd)
http://topdata.dk/product.asp?product=8615
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. april 2013 - 18:15 #11
Når du så får råd (prisen på kortet falder), så køber du et GTX 680 OC mere og smider i pcen.

Bruger du GTX 670, så er det naturligvis billigere, men langsommere.