Avatar billede froller123 Nybegynder
20. april 2013 - 16:57 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

min pc slukker når jeg gamer

jeg har haft min pc i 2måneder nu i igår begyndte den at slukke af sig selv, jeg har støvet den af men idag gjorde den det samme.
jeg har en 550watts strømforsygning og et gtx 660 ti 2g grafikkort
min pc ligger stabilt på en 40 grader når jeg gamer.

hvad kan skyldes at den randomly slukker?
Avatar billede froller123 Nybegynder
20. april 2013 - 17:04 #1
glemte lige at nævne at den tænder op med det samme bagefter.
Avatar billede deadman Nybegynder
20. april 2013 - 18:27 #2
Sandsynligvis en driver fejl.
Tjek windows loggen.

Hvis en pc bliver for varm slukker den for det meste, men den forbliver slukket så tror ikke det er et varmeproblem.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. april 2013 - 18:51 #3
Nu siger du godt nok at den ligger på 40 grader - men hvad ligger din GPU på under last? Jeg kører selv med GTX660, der måtte flyttes til et lidt større kabinet, for at få luft nok til det - det oprindelige var for smalt.
Avatar billede froller123 Nybegynder
20. april 2013 - 18:54 #4
omkring 30-40
Avatar billede froller123 Nybegynder
20. april 2013 - 18:54 #5
støvsugede pcen efter den havde slukket sig selv for anden gang so far har der ikke været noget.
den var en del støvet
Avatar billede froller123 Nybegynder
20. april 2013 - 18:55 #6
hvordan tjekker jeg den?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. april 2013 - 18:59 #7
F.eks. med en gadget som "GPU Observer" fra http://windows7gadgets.net/gadgets/system/gpu-observer/
Men det tyder jo meget på varmeproblemer, når du ikke har haft problemer efter en grundig rengøring. Støv isolerer ganske udmærket - men brænder desværre også som krudt!

Husk lige, at "svar" kun er til pointgivning, alt andet er "kommentar". Ellers tror folk bare, at din problem allerede er løst.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2013 - 19:09 #8
Det kan vel være strømforsyningen der kører varm og lukker ned.
Hvad hedder denne?
Kan se at dit grafikkort har et krav til psu der hedder 450 til 500 watt, og er den ikke godt konstrueret kan den sagtens blive ustabil og lukke ned.
Avatar billede froller123 Nybegynder
20. april 2013 - 19:47 #9
energon 550watt gaming powersupply
Avatar billede deadman Nybegynder
20. april 2013 - 20:28 #10
Hvorfor lukker du spørgsmålet?
Avatar billede froller123 Nybegynder
20. april 2013 - 21:17 #11
har jeg lukket den? o.o
Avatar billede 220661 Ekspert
21. april 2013 - 07:51 #12
Nu er Energon ikke verdens mest stabile forsyning, så jeg tror den er synderen.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. april 2013 - 10:04 #13
Så havde du ikke selv lukket tråden så havde jeg måske lagt indlæg #12 som svar.
Du bør prøve at låne en psu der er bedre konstrueret end denne, for at teste dette.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. april 2013 - 10:08 #14
Du har åbenlyst lukket ved en fejl, så her får du lige lidt hjælp.
Efter læsning bør du oprette dit spørgsmål igen.

Velkommen til Eksperten.

Da mange nye (og ældre) har en smule problemer med pointsystemet, får du her lidt standard oplysninger.  :-)

SVAR-funktionen bruges normalt kun i forbindelse med pointgivning og lukning af spørgsmål.

Den person/personer hvis løsning du kunne bruge, beder du (i en kommentar) om at lægge et svar, deres svar kommer til at lyse gult.
Derefter skal du tildele point for disse svar, ved at acceptere dem, så de kommer til at lyse grønt.
(Du kan vælge at belønne flere personer hvis ingen har ramt 100% rigtig - Også for indsats ved at bede om svar fra dem, og acceptere disse)

Kun hvis du opgiver dit spørgsmål (eller selv fandt løsningen) skal du bruge din egen svarfunktion, og acceptere svaret.

Når du blot skriver til folk, bruges kommentar.

Lukning - Hvordan ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1 (se toppen af skærmen)
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Hvor blev dit spørgsmål af ?
http://www.eksperten.dk/bruger/overvaagning
http://www.eksperten.dk/faq#faq-6-1 (se toppen af skærmen)

Hvorfor ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5 (se toppen af skærmen)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. april 2013 - 10:08 #15
Tja, når du selv nupper point og dermed lukker tråden, mister folk som regel ret hurtigt interessen for at hjælpe dig...

Jeg mener stadig at der er stor sandsynlighed for at det er et varmeproblem. Om det så er fordi kabinettet er for småt, grafikkortet er skidt placeret eller måske kabler, der ødelægger flow, er jo så spørgsmålet.

Kortet i sig selv trækker nok 150-180W, så med mindre der er mange diske i maskinen, burde PSU'en fint kunne trække det.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. april 2013 - 10:15 #16
Det kan godt være et varmeproblem. Men jeg tror ikke det er computeren der er synderen. Det er strømforsyningen der lukker ned fordi den er dårligt konstrueret og kører varm. Varmen fra denne listes jo ikke i de programmer som ser temperaturen på computeren.
Og min begrundelse til psu bunder i at jeg har læst at disse "Energon" modeller bliver ustabile når de når en belastning på ca 400 watt
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. april 2013 - 10:25 #17
En hurtig tommelfinger-udregning:

CPU+RAM+bundkort = 120W
Grafikkort = 180W
Alm. harddisk = under 10W

Så er der stadig god plads op til de 400W og grafikkortet kører fuld skrue i eksemplet, ligesom CPU'en som regel er god til selv at spare på de store armbevægelser. Hvis PSU'en skal give problemer, er det nok mere en defekt blæser, der kan tage livet af den; det vil til gengæld få den til at afgive nok varme til at det vil mærkes meget tydeligt uden på kabinettet.

Men vi kan jo gætte frem til nytår, så mon ikke det var ved at være tid at trådstarter medlder ind med, hvad han har prøvet og observeret?
Avatar billede pretttyfly Praktikant
21. april 2013 - 10:30 #18
ernergon psu´er er bestemt ikke særligt stabile, og hvis man tager din fejlbeskrivelse i betragtning, vil jeg gætte på at det er en samle selv computer, og du har valgt en for billig psu, køb/lån en anden og prøv med den, jeg vil vædde med at det løser problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. april 2013 - 10:31 #19
Selvfølgelig.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. april 2013 - 10:33 #20
Fik ikke opdateret.
#19 var ikke et svar til #18 men til #17
Avatar billede froller123 Nybegynder
21. april 2013 - 11:08 #21
tak for hjælpen! køber en ny strømforsygning her den første:)
Avatar billede froller123 Nybegynder
21. april 2013 - 11:09 #22
kan du ikke lige droppe et svar så jeg kan give points?:)
Avatar billede froller123 Nybegynder
21. april 2013 - 11:15 #23
nej købte en færdig lavet pc, men købte en anden strømforsygning (energonen) og et gtx 660 ti 2gb grafik kort
Avatar billede froller123 Nybegynder
21. april 2013 - 11:17 #24
hm har ikke været et problem før her forleden, der slukkede den og startede op.
så dagen efter gjorde den det samme.. og der besluttede jeg mig for at åbne den og lige støve den af (der var en del støv)

men efter det har der ikke været noget
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. april 2013 - 11:23 #25
Hold dig fra det mærke.
Prøv at låne før du køber, det er jo ikke sikkert den er årsag, kun en god mulighed.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. april 2013 - 11:30 #26
Prøv at rense strømforsyningen for støv. Det er et sted man lige overser i farten.