Avatar billede Miahn Nybegynder
19. april 2013 - 22:06 Der er 18 kommentarer

hp dv6-3160so - hvordan skiller jeg ad??

Hej allesammen.

Jeg er simpelthen nødt til at få lidt hjælp, jeg har i dag prøvet at skille min hp dv6-3160so ad, da blæseren skulle renses. Dette kunne jeg ikke, opgav og skruede sammen igen. Men i den ene side nedenunder bærbaren er et stykke flækket af, en skrue var blottet, og skruede sig selv ud, når jeg bevægede skærmen. Det resulterede i at skruen nu er røget ind i blæseren. Der kom røg, og mærkelige lyde, og jeg rev batteriet ud i panik. Så nu er mit spørgsmål, hvordan skiller jeg computeren ad? Jeg har tidligere fjernet alle skruerne bagpå, men det virker som om der er mere der holder den fast, den er meget stram nogen steder, og jeg tør ikke hive. når jeg løfter det stykke jeg kan, ligner det at der sidder ledninger fra det stykke jeg skal have af, til selve bærbaren. Jeg er virkelig på den, og skal have den skrue ud af blæseren. hjææælp!
Avatar billede Blueeyez Mester
19. april 2013 - 22:13 #1
Kan dette bruges: http://youtu.be/M7CEtfJtu_Y
Avatar billede Miahn Nybegynder
19. april 2013 - 23:10 #2
ja, jeg fik den skilt ad, ikke helt, men lige så jeg kunne komme til blæseren, og fjerne skruen.. Nu har jeg bare et nyt problem, den gider ikke at starte.. Når jeg sætter opladeren i, lyder den orange, så det blive registreret, men når jeg trykker på tænd knappen, sker der ingenting.:-(
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. april 2013 - 04:53 #3
Der kom røg, og mærkelige lyde...

når jeg trykker på tænd knappen, sker der ingenting.

Lyder som dødt bundkort eller CPU.
En ting er lyde, men når der kommer røg er sagen mindre god.
Avatar billede Blueeyez Mester
20. april 2013 - 07:17 #4
Vil antage processor delen af dit bundkort er ødelagt eftersom der kom røg ud af den.. Antager du benyttede mit link som løsning så smider svar så kan du godkende det hvis dette er korrekt.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2013 - 08:09 #5
Jeg er også bange for løbet er kørt, men har du prøvet at fjerne alt strømmen fra den og holde startknappen nede i 30 sek.
Genmontere og prøve igen?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. april 2013 - 08:17 #6
Ja jeg tror både CPU og bundkort er røget.

Mit gæt er CPU har været så varm at den har smeltet plastik på bundkortet, der afskriver jeg først CPU og derefter muligvis bundkortet (stor risiko).

Da dette er et tillægsspørgsmål, er det helt fair post #4 tildeles pointene.

Jeg ser du er ny, her er hjælp hvis du har brug for det.  :-)
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. april 2013 - 08:19 #7
#5
Man kan godt prøve, men der skal en hel del varme til før der udvikles røg som kan ses uden for pcen.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2013 - 08:27 #8
Jeg er enig. Vi får bare ikke noget info om det. Batteriet blev jo flået ud i panik, og når man gør dette kan bios jo være så forkvaklet at den ikke kan fide ud af det.
Køleprofilen kan være smadret, så eteren eller hvad der er midlet i denne er forsvundet, og så kan den ikke overføre varmen fra cpu.
Avatar billede Miahn Nybegynder
20. april 2013 - 09:59 #9
Okay, viser youtube guiden hvordan man uddeler point?:-) - der kom røg ud af blæseren, da skruen røg derned, men jeg hev batteriet ud på den rigtige måde, så det burde ikke være et problem. Min computer kunne godt tænde inden jeg skilte den ad. Jeg skilte den heller ikke helt ad, jeg løftede den kun lige så jeg kunne komme til blæseren med en vatpind.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2013 - 10:04 #10
Og du har afprøvet #5 (for en sikkerheds skyld)?
Ja det gør guiden, hvis du mener #4 er løsningen.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2013 - 10:06 #11
Røgen kan så ikke stamme fra blæseren, når den få filet plastikken af, når larmen opstår?
Avatar billede Miahn Nybegynder
20. april 2013 - 11:52 #12
Kan man ikk dele flere point ud?:-)
Jeg har prøvet #5, det virker ikke :-(
Larmen var, at jeg kunne høre skruen i blæseren. Og der kom røg i samme sekund skruen røg derind. Kunne godt tænde den en gang mere, efter røgen kom første gang, men efter røgen kom anden gang, slukkede jeg og fik skruen ud, og så er det nu den ikke vil tænde igen. De kan ikke være fordi at blæseren er i stykker jeg ikke kan tænde..? Og er der nogen måde at finde ud af med sikkerhed hvad det er? Vile være ærgerligt at gå ud og købe en ny, hvis det er en simpel ting :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
20. april 2013 - 12:09 #13
#12 min erfaring siger mig at der som minimum skal nyt bundkort til og vi ved der os skal ny blæser og cpu til os og så bliver rn ny bærbar både billigere, men os nemmere og husk på rn ny bærbar har garanti.. Der er ingen garanti på den du har nu og som nævnt siger min erfaring mig at den er færdig...
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. april 2013 - 13:00 #14
Kan man ikk dele flere point ud?:-)

Du kan uddele de 60 du har udlovet i spørgsmålet.
De kan fordeles på en person eller alle du beder lægge et gult svar.

Og der kom røg i samme sekund skruen røg derind
Hmm er du sikker på det ikke var støj ?
Selv uden blæser kørende lyder det ikke rigtig, at CPU så hurtigt - bliver så varm.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. april 2013 - 13:01 #15
**Støv
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2013 - 13:38 #16
"Selv uden blæser kørende lyder det ikke rigtig, at CPU så hurtigt - bliver så varm."
Nej præsis.
Hvor kang tid tager det at fjerne battriet når man lokaliserer støjen?? 10 sekunder? Tror ikke der går længere tid.
og på 10 sekunder kan jeg ikke forestille mig at cpu når at brænde af.
Avatar billede Miahn Nybegynder
22. april 2013 - 09:41 #17
I det samme sekund jeg så skruen røge ind i bærbaren, kunne jeg høre skruen i blæseren, man kunne høre at den sådan røg rundt i blæseren. Er ikke et sekund i tvivl om at det var det der skete. Men ja, jeg kunne som sagt godt tænde den inden jeg skilte den ad. Det var efter jeg havde skilt den ad, så måske jeg har gjort noget? Jeg var meget forsigtig og alt ser ud som det plejer. Men et eller andet må der være gået galt.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2013 - 16:46 #18
Kender du en som er pc kyndig, som måske kunne hjælpe dig?
Lidt ærgerligt at kassere en pc hvis det kun er fordi den er samlet forkert.