Avatar billede WPCS Nybegynder
18. april 2013 - 22:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Adressereservation?

Hvad er fordelen ved at adressereservere i opsætningen til routeren? Udover at den optræder med fast IP? Men hvorfor? Jeg oplever ikke de store problemer med min opsætning som den er nu, det er derfor jeg spørger.
Det eneste er måske at der nogle gange er noget fallout/lack når jeg streamer fra iPhone til Airport Express...
Jeg har ca 11 forskellige trådløse enheder tilknyttet mit netværk
Avatar billede chalde Seniormester
18. april 2013 - 22:10 #1
For at holde styr på sit setup, NAT/Portforwards, servere, NAS, nødvendighed for visse applikationer osv.. Der kan være mange forskellige grunde til at reservere enheder på DHCP, nogle af nødvendighed, andre af ønske om bedre kontrol.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2013 - 02:53 #2
generelt bruger man dynamiske adresser, når man hiver maskiner af/på netværk.
man kobler bare maskinerne af og skal aldrig tænek på noget.

ved et fast setup derhjemme, er det nemt med faste ip adresser.

jeg har faste til mine computere og server, og dhcp pool til gæster der medbringer laptops. så kan de altid hoppe på og jeg skal ikke konfigurere noget.
Avatar billede WPCS Nybegynder
19. april 2013 - 12:12 #3
Og få at få det skåret ud i map da jeg allerede HAR dyn IP og at mit setup virker 95% af tiden (lack på min Airport Express, men det kan ligeså godt skyldes at jeg streamer fra iPhone til Airport Express -> Netgear router der koblet på Zyxel modem?
Ved ikke omd det vil ændre noget at sætte faste IP´s på eks. Airporten? (AppleTV mv.)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. april 2013 - 12:38 #4
Hej.

  "Lag" har intet med dynamisk/statisk IP# at gøre - det er nok mere sandsynligt at det er streaming, der kan drille dig lidt.
  Reservationerne vil man f.eks. kunne bruge til at sørge for at en netværksprinter altid får den samme IP#, også efter en genstart. Netværksudstyr bør som udgangspunkt altid have faste IP# - så er de til at finde igen... ;-)

De bedste hilsner