Avatar billede jaxx666 Nybegynder
16. april 2013 - 15:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PXE boot fra andet subnet

Hej. Håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Har har en Win2008R2 server med Windows deployment services (WDS) kørende. Boot images og install images er kørende og det virker, så længe serveren er placeret på samme subnet som pc'erne.

Problemet er så bare, at alle servere i vores netværk er placeret i et andet subnet end pc'erne. Hvordan gribes dette an.?
Kan jeg lave noget dhcp proxy på serveren som har WDS kørende eller hvordan ?
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
23. april 2013 - 09:20 #1
Jeg ville umiddelbart flytte serveren til WDS'ens subnet og færdiggøre installation og konfiguration der. Når det er gjort så kan du flytte den tilbage.
Det er hvad vi gøre hver dag, da vi ellers skal have netværksteamet til at lave noget hejs.

Men der er andre for hvem det er lykkedes.
Prøv lige at kigge på disse to:
http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/winserversetup/thread/300eda8e-3668-42fc-aea2-455e688efc02/
http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/configmgrosd/thread/a4043f67-6776-46f3-a853-7aae7601041c/
Avatar billede jaxx666 Nybegynder
23. april 2013 - 13:19 #2
Well. Vi har mange pc'ere der skal sættes op og vil vil gerne lægge det op en eksisterende server, så flytte den ud af subnettet er kun en aller sidste mulighed.
Så vidt jeg kan forstå skal DHCP sådan set "bare" indeholde pxe options som så skal pege på wds serveren. Problmet er bare at selve dhcp delen er styret af corporate it (jeg arbejder i et stort firma som har afdelinger i hele verden)
Avatar billede jaxx666 Nybegynder
29. april 2013 - 11:12 #3
Lukker denne, da jeg selv har fundet svaret.
Dhcp skal indeholde pxe options og forwarde til deployment serveren