Avatar billede PeterChristian1961 Nybegynder
16. april 2013 - 13:35 Der er 2 kommentarer

Portal til Oprettelse af Medlems/Kontakt/Dating site

Hej,

Er der nogen der kan anbefale et værktøj/platform til oprettelse at en kontaktsite - med de normale funktioner, som profiler, søgninger, breve mm.

Hører også gerne fra nogen der selv har udviklet noget der kan danne grundlag for en site med videreudviklingsmuligheder.

Vh Peter
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2013 - 14:33 #1
jeg tror ikke du ved nok om det til at det vil ku fungere..
ellers ville du vide hvad du skulle gøre. :)

nå, men du kan jo lave en dating side med et af de store CMS.
Drupal, Joomla, Wordpress og de andre.

Men selvom de er systemer til at bygge portaler med, så skal du kunne noget programmering og database alligevel.

På en dating side skal du have sikkerhed, og "features" eller egenskaber, og det får du ikke bare med standard login + brugerprofil.

Der findes dog et hav af plugins til at løse disse opgaver.

Men du skal ud og undersøge det meget grundigt før du går igang.
Du kommer til at spilde en masse tid ved bare at installere et af de CMS og gå igang, uden at vide om det kan, og hvordan du skal lave alle de ting der skal laves.

OG sagt er sagt, kan du ikke programmere mod en database, kan du ikke lave noget, for så kan du ikke lave en søgefunktion så man kan finde en kæreste mellem profiler, matche folk, eller nogetsomhelst.
Avatar billede PeterChristian1961 Nybegynder
10. november 2013 - 16:15 #2
Har prøvet mig lidt frem med de nævnte værktøjer, men er landet på Dolphin. Der er mange gode standard funktioner, men der er sq også meget opsætning!!!

Næste spørgsmål er dog, hvordan man konverterer brugere fra Buddypress til Dolphin.... men det er nok et nyt topic.