Avatar billede Slettet bruger
15. april 2013 - 21:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

LAN fra mobil til PC

Hej alle

Jeg har brug for hjælp, så jeg via WIFI kan få adgang til en mappe på min PC.

Mit internet kommer ind i et modem og herfra videre til Linksys Smart Wi-Fi Router EA6500 - 4-port Trådløs router og videre til netkort i PC'en

Jeg har WIFI adgang fra min mobil og tablet.

Jeg har installeret 'ES Filoversigt' på min mobil. Her er en LAN forbindelse hvor servernavn er min PC's IP adresse.
Så er der Brugernavn og Kodeord som jeg er lidt usikker på hvad der skal stå i felterne?

Skal der gøres noget på Routeren?

Hvad med Firewall?

Andre steder der skal redigeres?

Når jeg på 'ES Filoversigt' vælger fanen LAN, kan jeg se mine mapper på PC'en, både når jeg tilføjer og sletter. Så nu er det "bare" adgang der mangler. 8-)

Bruger i øvrigt Windows 7 Ultimate.

(Når mobilen er på plads, så skal Tabletten også have LAN forbindelse).
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2013 - 21:40 #1
Har du ikke brugernavn og kodeord for at logge på det trådløse net da?
Kan måske tror det er det som menes.
Da min søn fik Iphone 5 var han da hurtigt inde og spurgte om koden til netværket.
Hvordan man laver delemapper mellem telefon og pc har jeg dog ikke begreb på.
Avatar billede mash Mester
15. april 2013 - 21:56 #2
det er  dit windows bruger navn og kode du skal bruge...
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2013 - 14:20 #3
Hej 220661  og  tgkdk

Tak for tilbagemelding.

Jeg beklager, at jeg først skriver nu, men jeg har desværre haft nogle lange arbejdsdage på det sidste.

Min mobil er på WI-FI med navn og password. Det samme gælder tabletten.

Så vidt jeg erindre, har jeg ikke noget Password til min PC for jeg skal ikke logge på med navn og password, som på mit arbejde.

Jeg kan godt komme ind på en mappe på min PC via mobilen med det er som anonym bruger.

Spørgsmålet er hvad skal jeg gøre for at kunne bruge navn og password?
Avatar billede mash Mester
20. april 2013 - 14:32 #4
Har desvaerre ikke en dansk win7, men hvis du klikker paa start og klikker paa det lille billede oppe i toppen skulle du gerne komme til bruger konto, der inde kan du lave et password, navnet paa kontoen staar der osse der inde.
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2013 - 07:50 #5
Hej tgkdk

Det var lige det der manglede, tak.

Så mangler jeg bare at finde ud af hvorfor min Brother HL-2113 ikke vil printe via Google cloud.

Så er det kun det vigtigste tilbage, de 15 point til dig.
Avatar billede mash Mester
21. april 2013 - 07:58 #6
:-)