Avatar billede benndykk54 Nybegynder
15. april 2013 - 17:19 Der er 5 kommentarer

"død" PC`er?

Min anden private PC`er skulle jeg lukke helt ned. Den stod i en halv time og forsøgte stadig at lukke ned. Ud med elnettilslutning og ud - ind med PC batteriet. Nu var den "lukket". Nu blinker tænd/sluk knappen hver 3 sek. og jeg kan ikke få PC`en åbent igen! Er den død for altid eller hvad....
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2013 - 17:34 #1
Hej og velkommen til.
Prøv med alt strøm udtaget af pc at holde startknappen nede i ca 30 sek.
Genmonter og se om den så kan starte.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2013 - 17:36 #2
Grunden til den ikke lukker ned kan være et program der ikke svarer ved nedlukning.
Du kan måske i logbogen se hvad der sker.
Alternativt kunneman deaktivere de programmer som starter med systemet, og se om det afhjælper dit problem.
Antivirus program firewall og opdatering til Java bør dog køre som minimum.
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. april 2013 - 17:46 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2013 - 18:24 #4
AÅhh shit ja, det overså jeg lige da jeg skrev.
Hvornår tager de sig sammen til at fjerne denne kategori.
90 % af tiden bliver den brugt forkert.
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2013 - 14:52 #5
kan den boote ? i det mindste forsøge ?
eller vil den ikke engang tænde ? = defekt strømforsyning