Avatar billede wowjoey Nybegynder
14. april 2013 - 10:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Portforward med Waoo

Hej.

Jeg har fået Waoo fibernet igennem se.dk. Og det kører fremragende med en 30/30 forbindelse.

Men jeg kan ikke lave en portforward, selv om jeg har fulgt alle guder der findes på nettet. jeg mener selv at jeg har gjort det rigtigt, men der er bare ikke hul igennem. But why??

Jeg har en Jensen Airlink router. Og den er forbundet med en stor klods som SE har være ude og montere.
Avatar billede lclemens Nybegynder
14. april 2013 - 11:30 #1
Du finder nok svaret her:

http://www.se.dk/privat/kundeservice/faq/media/internet

Intern vs offentlig ip
Avatar billede wowjoey Nybegynder
14. april 2013 - 11:41 #2
Dvs at jeg skal have en fast offentlig IP? Og hvordan opsætter jeg den, når jeg har fået den tildelt?
Avatar billede lclemens Nybegynder
14. april 2013 - 11:44 #3
Den er "dhcp-tildelt". Så du skal ikke sætte noget op.
Avatar billede wowjoey Nybegynder
14. april 2013 - 11:46 #4
Dvs at den fungerer på alle pc'er i huset?
Avatar billede lclemens Nybegynder
14. april 2013 - 12:17 #5
Det vil fungere som nu. Du har en router, som får tildelt en ip på ydersiden (wan). Denne er I fælles om.

Forskellen ligger i synligheden af den ip, som bliver tildelt på wan-siden. SE's interne ip kan ikke ses direkte fra internettet (mange kunder deles om den samme).
Avatar billede wowjoey Nybegynder
14. april 2013 - 12:23 #6
Okay.. :-)

Opretter du lige et svar, så du kan få point :-)
Avatar billede wowjoey Nybegynder
19. maj 2013 - 08:44 #7
Så snupper jeg den selv