Avatar billede Melchiorsen Nybegynder
13. april 2013 - 17:31 Der er 16 kommentarer

Min pc genstarter hele tiden

Hej håber nogen kan hjælpe, min pc køre i lange perioder rigtig godt, men til tider begynder den at genstarte, hvis den har været slukket og man tænder den. kan den blive ved med at genstarte, nogen gange når den lige at komme med billedet fra bios, andre gange kommer der slet ingen billede på skærmen, sådan kan den gøre i lang tid. hvis man så slukker den og lader den være slukket i nogen dage, så kan være heldig at den gerne vil starte normalt igen. har prøver at tage alt fra, undtagen ram, harddisk, grafik kort, men det hjælper ikke.

min computer er fra MM-vision.

Game Speciel - Intel® Core™ i7-2600K 4x3.40GHz (Turbo 3.80GHz)
Intel 320 serie 120GB SSD harddisk og 1 TB hardisk.
Grafik kort: Nvidia gtx 560
8 GB Ram

Håber nogen kan hjælpe. VH Rune Melchiorsen
Avatar billede thomas Praktikant
13. april 2013 - 17:38 #1
Kan du se temperatur for CPU i din BIOS når du starter den op efter genstart?

Der kan være at den bliver for varm og starter om for at ikke skade din CPU. Og jeg tænker at du har en stor nog strømforsyning?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. april 2013 - 17:54 #2
Jeg tror ikke der her er tale om varme.
Jeg synes det lyder som enten strømproblem eller muligvis defekt bundkort.

Prøv evt at låne en anden strømforsyning som er kraftig nok.

Når den slet ikke vil starte, så strip pcen helt.
Start op med kun:
CPU + køler og blæser
Bundkort
En blok RAM (brug alle på skift for at afprøve dem)
Grafikkort

Alt andet er kun fejlmuligheder.

Når den kører, så test lige din RAM.
http://hcidesign.com/memtest/
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2013 - 18:05 #3
Når den ikke vil starte, hjælper det så at fjerne strømmen fra den og holde startknappen nede i 30 sek, genmontere og prøve ny genstart.
Avatar billede Melchiorsen Nybegynder
13. april 2013 - 18:07 #4
min strømforsyning er stor nok, (Raidmax RX-600AF strømforsyning supersilent 16dB (80+ Bronze certified))600W
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. april 2013 - 18:10 #5
Det var ikke et spørgsmål om din PSU er stærk nok, det er et spørgsmål om den har periodisk fejl.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. april 2013 - 18:13 #6
Hvis en motor ikke vil starte, så begynder man med at undersøge om den får benzin og har gnist på tændrøret.

Det er lidt det samme med en pc, der er det blot strømforsyningen (PSU) vi lægger ud med.
Avatar billede Melchiorsen Nybegynder
13. april 2013 - 18:53 #7
jeg ved jo ikke om det er min det er min strøm forsyning der har periodisk fejl. eller der måske er mit motherbord.
Avatar billede Melchiorsen Nybegynder
13. april 2013 - 18:55 #8
kan normalt ikke nå at komme ind i min bios ingen den genstarter.
Avatar billede Melchiorsen Nybegynder
13. april 2013 - 19:12 #9
Hvis en motor ikke vil starte, så begynder man med at undersøge om den får benzin og har gnist på tændrøret.

Det er lidt det samme med en pc, der er det blot strømforsyningen (PSU) vi lægger ud med.

Ja det er nok rigtig, men hvordan kan det så være at den kan starte nogen gang??? og hvordan finder jeg ud af om strømforsyningen lever det den skal??
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2013 - 19:23 #10
#7 Det er også en af grundene til jeg postede #3
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. april 2013 - 20:07 #11
Du kan enten måle dig frem til om der leveres den nødvendige strøm, eller prøve en anden strømforsyning (nemmest da du så er sikker på svaret inc under belastning).

Start med at strippe pcen som tidligere beskrevet.

Reset evt din BIOS på bundkortet (typisk ved hjælp af en jumper som flyttes rent fysisk), se din manuel for præcis placering af jumper.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. april 2013 - 20:12 #12
Du kan også prøve at afspritte kontaktflader, optage og isætte ALLE stik (lede efter en evt dårlig forbindelse).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. april 2013 - 20:16 #13
Læg mærke til vi ved strippet pc ikke har SSD/HDD/DVD osv sat til, vi ønsker så få fejlmuligheder så mulig.
Målet er i første omgang at nå BIOS eller få den til at be om boot medie.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. april 2013 - 12:50 #14
Afmeldt overvågning grundet inaktivitet hos spørger.
Avatar billede Melchiorsen Nybegynder
21. april 2013 - 12:39 #15
min computer er sent på værksted, men tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. april 2013 - 12:42 #16
velbekomme.