Avatar billede RasmusPM Nybegynder
12. april 2013 - 11:15 Der er 4 kommentarer

BSOD på HP Envy Notebook

Min veninde har købt en HP ENVY 14-1195eo Beats Edition notebook på Wupti i August, og lige siden hun fik den har den flere gange om dagen lukket ned med en BSOD (Har et billede af den her: http://imgur.com/9qHGwk8 ), og den har været sendt til reparation hos HP, via Wupti, 3 gange nu uden at fejlen er blevet rettet. Jeg havde forslået at jeg kan gendanne den til fabriksbillede via HP's egen recovery manager, men da min veninde snakkede med HP support igår sagde de at sådan en handling ville gøre at hun mistede garantien. Jeg vil lige sige med det samme at jeg er ikke sikker på om HP har misforstået hvad hun sagde jeg ville gøre med den, men er det ikke sådan at når den har været til reparation 3 gange uden at dette løser problemet, så har man ret til en tilsvarende, eller pengene tilbage? Og jeg ved godt at en evt. software fejl ikke er dækket, men en gendannelse ville da formentlig løse sådanne problemer? (PS. ingen af hendes porte (HDMI, USB osv.) virker, og opladning fungerer kun cirka hver trejde gang, så tror ikke der er tale om software fejl kun.
Avatar billede milter Ekspert
12. april 2013 - 12:07 #1
Herunder er et link til lidt om købeloven. Umiddelbart ser det ud til, sælgeren skal bytte den til en ny, der virker.

http://www.forbrug.dk/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Reparation-eller-ombytning/Sp%C3%B8rgsm%C3%A5l-og-svar
Avatar billede milter Ekspert
12. april 2013 - 12:11 #2
12. april 2013 - 16:00 #3
Hvis den skal ombyttes er det wupti, du skal gå til først.

Hvis problmet har været der helt fra start, er det ikke urimeligt at bede om en ombytning.

Vurderet ud fra, dit screenshot og at usb porte ikke virker, kunne en restore måske være løsningen.
Nogle restore options er data destruktive, så læs lige grundgt på det. Jeg vil dog anbefale en godbackup af data / pst filer m.m.

Garantien bortfalder ikke! hvis du restorer, installerer et andet OS, eller sætter uoriginale options (så som RAM) i.
http://h10130.www1.hp.com/garanti/beskrivelse/
Og tag et godt kik på de engelske FAQ'er.
12. april 2013 - 16:03 #4
Check også gerne om der er nogle kritske opdateringer, der måske kan løse problemet.
www.hp.com/go/hpsc

Og skulle alt andet svigte, har HP en klage afdeling.