Avatar billede enan2n Nybegynder
12. april 2013 - 10:40 Der er 14 kommentarer

Umotiverede reklamer, pop-ups m.v.

Jeg har over de seneste par måneder fået et virkelig irriterende problem med pop-up reklamer og umotiverede links til datingsites, som dukker op inde midt i teksten på div. hjemmesider. Indimellem opstår der megastore reklamer, der blokerer for, at jeg kan læse og bruge en hjemmeside. Og indimellem åbnes der umotiveret en fane med adgang til en eller anden spilside, som jeg absolut ikke er interesseret i.

Jeg håber, at der er nogen herinde, der kan hjælpe mig med at fjerne disse irriterende forstyrrelser. Mine evner med en pc er desværre ret begrænsede, så der kræves nok lidt pædagogisk hjælp.
Avatar billede enan2n Nybegynder
12. april 2013 - 10:53 #1
Idag var det så grelt, at der på en offentlig side som borger.dk dukkede store blinkende knapper op på min skærm med opfordring til at se en eller anden film eller trailer. Jeg undgår konsekvent at trykke på den slags. Men her gjorde det, at jeg ikke og heller ikke turde beregne boligsikring.

Iøvrigt tror, jeg, at nogle af de nævnte problemer opstod i forbindelse med et program til udpakning af filer, jeg ved en fejl kom til at downloade tilbage i november, hvor det så ud som om, at jeg skulle bruge det til udpakning af nogle filer med undertekster. Jeg slettede det så vidt, jeg husker med det samme og havde det aldrig i brug. Men nogle af de nævnte problemer synes at være opstået dengang.
Avatar billede enan2n Nybegynder
12. april 2013 - 11:53 #2
Nu sker der virkelig mystiske ting. Midt i at jeg er ved at udfylde en beregning af boligstøtte på borger.dk, dækkes hele siden af en anden hjemmeside bet365, selvom jeg i adressefeltet og øverst og nederst på siden stadig befinder mig på borger.dk. Hjæælp, hvad sker der? Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2013 - 12:46 #3
Det lyder som en geninstallation, hvor du først har overskrevet C_drevet.
Men ellers prøv den gratis version af disse 2 programmer:
http://www.malwarebytes.org/
0g
http://www.avast.com/index
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2013 - 13:02 #4
Ud over #3 ville jeg også køre adwcleaner:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
Når du kører programmet, så vælg "slet". Ps scannes, og når den er færdig, skal pc genstartes. En log fremkommer. Indsend den sammen med loggen fra Malwarebytes.
CCleaner:
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning

Kunne måske være adserverplus du har fået. Den mener jeg Superantispyware kan klare, hvis Malwarebytes ikke tager den.

Hent Superantispyware i free udgave og kør en scanning:
http://www.superantispyware.com/
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2013 - 13:13 #5
Jo Superantispyware er er udmærket, men man skal være opmærksom på, at den kan finde "Falske positive" altså slette noget, som ikke skulle slettes. Det har jeg selv oplevet. Men det er over et år siden, og den er muligvis blevet bedre. Problemet er, at man bliver præsenteret for filer, som foreslås slettet. Men ofte aner brugeren ikke hvad filen er til og tænker, er den farlig så ud med den.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2013 - 13:19 #6
Ok. Tak for info.
Så havde det måske været en god ide at man lige får en backup af personlige filer før man går i gang :-)
Man skal dog lige i den forbindelse passe på man ikke får flyttet skidtet med ud og påfører den nye installation.
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2013 - 13:39 #7
Jeg må vist retfærdigvis understrege, at det kun er sket een gang for mig. Det er et godt program, man skal bare sørge for, at filer man ikke ved hvad er, lægges i karantæne, så hvis man opdager, at et program ikke længere fungerer grundet manglende fil, kan man hente den der. Så jeg synes også, at spørger skal bruge Superantispyware. Og jeg tror ikke personlige filer lider overlast.
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2013 - 14:27 #8
Nu har jeg geninstalleret Superantispyware. Kørte først en quick scanning hvor intet blev fundet, og derefter en fuld scanning med turbo, hvor der blev fundet en Trojaner. Med Turbo er Super 3x så hurtigt som Antimalwarebytes. Sidstnævnte kører hele tiden, men fandt altså ikke den Trojaner. http://peecee.dk/upload/view/407602
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2013 - 14:31 #9
Trojan:Yoddos
Symptoms
There are no common symptoms associated with this threat. Alert notifications from installed antivirus software may be the only symptoms.
Technical Information (Analysis)
Trojan:Win32/Yoddos.A is a trojan that allows limited remote access and control. The malware communicates with a command and control (C&C) server to receive commands from an attacker that could include sending denial of service (DoS) attacks against a specified target and the download and execution of arbitrary files.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2013 - 18:18 #10
Respons fra spørger?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2013 - 21:12 #11
Han har sikkert fået det han kom efter, tror du ikke?
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2013 - 00:51 #12
Tjaa!? Men når der ikke kommer respons så hopper jeg af spørgsmålet.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2013 - 16:14 #13
Det gør jeg så også nu.
Har mine indlæg løst dit problem kan du bruge dette svar til lukning af tråden.
Hvis ikke det løste dit problem ser du bare bort fra det, når tråden lukkes (på et tidspunkt)
Avatar billede enan2n Nybegynder
15. april 2013 - 23:00 #14
Tak for jeres kommentarer indtil videre. Jeg har været offline nogle dage. Jeg tror, at jeg har forsøgt flere af de ting, I nævner for nogle måneder siden, hvor jeg fulgte en guide fra spywarefri.dk

Idag har jeg fået hjælp til at installere en prøveversion af et andet styresystem på en ny harddisk - og det er jo midlertidigt en form for løsning. Men hvis det skal blive en permanent løsning, kræver det jo så licens til det nye styresystem - som jeg måske kan få til overkommelig pris.

Når jeg får tid, vil jeg følge op på det og melde tilbage, hvilken løsning, jeg finder. Men foreløbig skal I have tak!