Avatar billede panebb Novice
11. april 2013 - 13:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

datovælger til Excel 2007

findes der en datovælger til Excel 2007, lignende den der findes i Word?
Avatar billede natkatten Mester
11. april 2013 - 14:33 #1
En sådan findes ikke til Excel 2007. Der er lavet forskellige VBA-løsninger, se f.eks. denne:

http://www.contextures.com/exceldatepicker.html
Avatar billede Plauesgaard Nybegynder
11. april 2013 - 17:31 #2
Hej

Hvis du f.eks benytter userforms, kan du benytte de mange activeX controller der er med. F.eks Calender control. Den minder meget om den du finder i Word.
Mvh.
Per Lauesgaard
Avatar billede panebb Novice
12. april 2013 - 09:01 #3
#1
Det er lige det, jeg er ude efter. Nu er VBA absolut ikke min stærke side, så jeg er ikke i mål endnu.
Date-picker virker fint i det downloadede ark. Men hvordan kopierer jeg den over i et andet ark, så det virker.

#2
Det er igen min manglende kunnen i den del af Excel, som er den begrænsende faktor. Men jeg tror at det er det samme, som #1 bare at jeg selv skal designe tingene.
Avatar billede panebb Novice
11. maj 2013 - 14:14 #4
lukker