Avatar billede KimBerg Nybegynder
11. april 2013 - 11:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Photoshop 5.1

Hej alle,

jeg står med et mindre problem. Jeg har 80.000 billeder som har mere eller mindre forskellige størrelser.. Jeg er i gang med at lave en webshop og billederne skal bruges til mit katalog.  Jeg skal have fundet ud af hvordan jeg får alle mine billeder til at være 600x600 pixels??

Jeg er rimelig fornuftig til Photoshop, ved godt hvordan jeg importerer billeder mv. Men gider ikke rigtig gøre det med så mange billeder. Mit håb er at der er en funktion i Photoshop som gør det lettere, således at mine billeder bliver samme størrelse.

Alle mine billeder ligger på et USB stik. De skal herfra redigeres til 600x600 pixels, og derfra uploades til mit webhotel..

Håber virkelig I kan hjælpe mig :)

/Kim
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 12:46 #1
Først:
http://www.geekinspired.com/graphic-design/photoshop/edit-multiple-pictures-with-photoshop-batch-and-droplet/

Alternativ:
Change size

If you need to change the size of each of the files to a new size, click the 'Set advanced options' button, check the RESIZE box, and specify the new width and height. If you wish to reduce the percentage size of the image select the 'Set new size as percentage of original' option instead.

http://www.computerhope.com/issues/ch000794.htm
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 12:48 #2
Husk at arbejde med en kopi af dine filer (billeder).
Avatar billede KimBerg Nybegynder
11. april 2013 - 13:01 #3
Tak for hjælpen :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 13:10 #4
Velbekomme.

Så var det da pænt af dig selv at tage point, frem for at bede mig lægge et svar og uddele de lovede point.  ;-)
Avatar billede KimBerg Nybegynder
11. april 2013 - 13:14 #5
ups det er en fejl :( Er ny her, troede faktisk at de ville tilkomme dig. My bad :/
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 13:16 #6
Det går nok denne gang, det var mere så du fik det på plads fremad rettet.  :-)
Avatar billede KimBerg Nybegynder
11. april 2013 - 13:21 #7
Det er noteret :P
Avatar billede asbury Praktikant
11. april 2013 - 22:50 #8
Jeg bruger acdsee som netop har disse batch funktioner fungere meget fint og kan gøre det for mange billeder af gangen.