Avatar billede PeterChristian1961 Nybegynder
10. april 2013 - 10:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Valg af Server løsning til mindre virksomhed

Hej,

Vi er en mindre virksomhed med 6 ansatte, som har brug for at lagre og tilgå data (office-dokumenter primært) på fælles drev. Det er faktisk essientielt for vores arbejde, at der altid er tilgang til at gemme og hente dokumenter fra fælles drevet uanset hvor vi er.

Vi bruger idag MS cloud løsning i office365 med Sharepoint. Det virker tilsyneladende ikke så godt - der er problemer med at logge på og med at synkronisere, så der er en del utilfredshed.

Nu overvejer vi at finde en anden serverløsning - evt. få vores egen server på kontoret.

Derfor vil vi gerne høre nogle bud på hvad der er den bedste løsning for en virksomhed som vores, egen server, at bruge et hosting firma, eller at finde en løsning på vores Sharepoint problemer, hvis det kan lade sig gøre.

Hvad er andres erfaringer og anbefainger med serverløsninger?
Og er der andfre, der har samme oplevelser med Sharepoint/office365?

Vh Peter
Avatar billede Surferdude Nybegynder
10. april 2013 - 13:35 #1
Hej Peter.

uden at have dybdegående viden omkring hvad jeres firma arbejder med / hvordan i arbejder, vil jeg anbefale en ganske almindelig nas server.

Det der vil være mest kritisk er backuppen, men der findes her et hav af muligheder.

Ved at have en nas server "in-house" vil i alle kunne have f.eks. et fælles drev + et personligt drev, som kan bruges til opbevaring/deling af data.
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
10. april 2013 - 18:29 #2
google drev!
Avatar billede PeterChristian1961 Nybegynder
10. november 2013 - 16:17 #3
Tak Surferdude.

Vi prøver lige nu med sharepoint i office365.

Det fungerer ok, men der er mange udfald (mister connction til data). Men vi er heller ikke så IT-vante.
Avatar billede PeterChristian1961 Nybegynder
08. november 2014 - 13:47 #4
Det blev office365.

Hvordan lukke man en tråd?