Avatar billede celeriuz Nybegynder
09. april 2013 - 18:21 Der er 6 kommentarer

Spørgsmål om access point

Hej

Jeg har ledt længe på nettet dog uden held. Måske nogle kan svare mig herinde? :)
er det overhovedet muligt at oprette en wireless router som access point via wireless ?? Altså sådan at access point ikke skal have kabel fra routeren men derimod på en måde kan forstærke signalet ? Jeg har nemlig en router som sender wireless og jeg vil gerne have et acces point på denne men jeg har ikke mulighed for at komme et kabel i access pointet da det står langt væk.
Min router er fra Waoo og hedder Icotera IGW2000.
Den router jeg vil bruge som access point er en Linksys WRT54GL med DD-WRT styresystem.

Mvh Jesper
Avatar billede thov Forsker
09. april 2013 - 20:21 #1
Linksys' en skal sættes op som 'extender' hvis den kan det.
Avatar billede moddi100 Seniormester
09. april 2013 - 20:53 #2
Det er kun nogle bestemte af linksys modellerne der understøttet det. Se følgende to artikler om access points. Den første giver en introduktion, hvor den anden tager specifikt fat i det du ønsker (Wireless bridge):

http://kb.linksys.com/Linksys/ukp.aspx?pid=80&vw=1&articleid=3733
http://kb.linksys.com/Linksys/ukp.aspx?pid=80&vw=1&articleid=24583
Avatar billede thov Forsker
10. april 2013 - 00:16 #3
@Moddi100 -
den oprindelige firmware i WRT54GL er stenalder sammenlignet med DD-WRT firmwaren.

Jeg har selv en Linksys  flashet med DD-WRT, og der er ikke det den ikke kan, bortset fra styre dongler med mobilt internet, så den er pensioneret.
Avatar billede celeriuz Nybegynder
10. april 2013 - 08:31 #4
Ja jeg ved den firmware kan en masse i forhold til oprindelige firmware, men hvordan opsætter jeg så den kan fungere som access point uden kabel ??
Avatar billede thov Forsker
10. april 2013 - 12:05 #5
Det ser du her: http://www.dd-wrt.com/wiki/images/3/3a/Standard_bridge_large.jpg

Men sørg for at 192.168.x.x adressen er valgt blandt de ledige i Waoo routeren.
Avatar billede moddi100 Seniormester
12. april 2013 - 16:26 #6
@thov Fair nok, ved såmænd bare at guiden virkede da jeg for nylig sad og skulle ordne noget lignende - og ja der var tale om en gammel router