Avatar billede jediwannabee Nybegynder
09. april 2013 - 09:01 Der er 6 kommentarer

Pc fryser efter 5 - 10 min spil

hej,
Min pc fryser totalt efter ca. 5- 10 min spil.
Når jeg spiller, kører spillene flydende uden at hakke.
Har prøvet at sætte opløsning og grafik ned, uden held, men den fryser stadig.
Jeg har testet 3 nyere spil ( Sim City, Mass Effect 3 og Tomb Raider)
Min gamle flysimulator X og C&C Generals kører uden problemer.
Jeg forestiller mig det er mit graffikkort, men så ville jeg vel ikke kunne køre spillene uden at hakke? Jeg har testet kortet, og det bliver lidt over 100 grader.

Min pc er:
AMD Athlon II x2 215 processor 2,7 ghz
8 GB DDR3 Ram
Geforce GT 320. 4050mb?
1 TB HD.
Andre ting i skal vide??
Avatar billede kimr Nybegynder
09. april 2013 - 09:06 #1
Hvor varm bliver CPU?
Jeg kunne godt forstille mig at det er et varme problem. Nyere spil kan være mere krævende end ældre.
Avatar billede supportsiden Professor
09. april 2013 - 09:19 #2
Prøv at køre Memtest x86+ http://www.memtest.org/
09. april 2013 - 09:35 #3
...og det bliver lidt over 100 grader. ... !!! Skal du koge æg ???

www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/rens_taern.htm
Avatar billede jediwannabee Nybegynder
09. april 2013 - 09:41 #4
hehe karise. Det kan man vel ligesågodt mens den er så varm?

De to prøver jeg når jeg kommer hjem. Det var mit næste skridt.
Avatar billede jediwannabee Nybegynder
10. april 2013 - 08:50 #5
nå tak for tippet med Memtest. Det tog næsten 6 timer.
Men den fandt ingen fejl.
Karise. Jeg har støvsuget indmaden. Det hjalp ikke.

Kimr. Er der et godt program til at teste varme på cpu?
Det eneste problem jeg lige kan tænke på, er at hele maskinen låser når den fryser og jeg skal holde tænd knappen nede til den slukker. Så kan jeg ikke nå at se hvor varm den bliver.

Men er vi ikke enige om, at hvis spillet kører flydene, mens den kan, så er det ikke kortet? Eller?

/Daniel
Avatar billede jediwannabee Nybegynder
11. april 2013 - 08:26 #6
nå nu testede jeg cpu temperaturen. Kørte Tomb raider, og skuftede ud i windows og kunne måle den.
Den blev max 41 grader. Så det var ikke særligt varmt?