Avatar billede klavil Seniormester
08. april 2013 - 16:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ipad og google samt googlemail?

Jeg påtænker at købe en ipad, men har et par spørgsmål som jeg håber der er nogen der kan svare på :)
Kan en ipad uden problemer bruge min gmail konto?
Hvilken søgemaskine kan den bruge?
Er der nogen problemer med at flytte film som divx eller andre formater over på en ipad?
Avatar billede KennethLykke Mester
08. april 2013 - 16:46 #1
Hej Klavil,

1) Gmail fungerer helt fint på iPad'en. Du kan vælge at bruge den indbyggede mailklient der kan læse gmail eller downloade den gratis app som google selv har lavet og få en decideret gmail-app på den.

2) Søgemaskiner må du være mere klar på? Jeg bruger selv crome som browser på min iPad, og den bruger naturligvis google, hvilket kører helt og aldeles upåklageligt.

3) Du kan flytte de film over som du kan se igennem iTunes. Det vil sige, du indlæser de film du gerne vil have over til iTunes, og så synkroniserer du din iPad med computeren.

Vh
Kenneth
Avatar billede klavil Seniormester
08. april 2013 - 16:53 #2
Tak for det hurtige svar, så må jeg hellere få bestilt mig sådan en :)
Kan ipadén forresten kobles direkte til computeren uden det skal være trådløst også selv om det ikke er en mac
Avatar billede Blueeyez Mester
08. april 2013 - 16:58 #3
1 gmail er nemt.

2 tror vidst de tvinger os i Safari men åbn browser og vælg i den du bruger (hvis du hentyder til søgefunktionen i ios så sker det i safari mindes dog kan ændres, bruger ikke safari da den er ret dårlig)

3 handler om hvilken app du bruger os.. Jeg selv har en ftp til den dlags..
Bruger selv ftp manager dog ret upraktisk da den ikke kan streame filmene.. Søger dog, men er kræsen og håber folkene bag ftp manager tager min kritik til sig..
Avatar billede klavil Seniormester
08. april 2013 - 17:04 #4
kom til at tænke på hvilket afspilningsprogram der kan bruges til film hvis man vil tilføje text ligesom med VLC?
Avatar billede Blueeyez Mester
08. april 2013 - 18:35 #5
Ehm vlcstreamer? Der er os avplayer, begge koster dog lidt..
Avatar billede KennethLykke Mester
08. april 2013 - 19:48 #6
Når du køber iPad'en så du et usb-kabel med til den som du bare smider i en hvilken som helst pc. Også windows, så ingen ballade der heller.
Avatar billede klavil Seniormester
08. april 2013 - 20:32 #7
Super :) Lige et spørgsmål mere hvis det er ok. Ipad 2, 3 eller 4.
Kan se på papiret at 4 er dobbelt så hurtig end 3, men når vi nu snakker afspilning af film og surf på nettet, hvad mener du så?
Avatar billede Blueeyez Mester
08. april 2013 - 20:50 #8
Kan ikke svare på, men ipad 2 burde kunne følgende, men ved så ikke om de 2 nyere har noget der gavner.. Mht film afspilning.. Har selv iphone 5 ;-)
Avatar billede klavil Seniormester
08. april 2013 - 20:57 #9
fint nok. takker af herfra igen :)
Avatar billede KennethLykke Mester
08. april 2013 - 21:02 #10
Jeg har selv en iPad 2, og den virker helt fint med film. Dog så får du en væsentlig bedre skærm og hurtigere processor med 3'eren, så hvis det hovedsagligt er film (og spil?) du vil bruge den til så kan det godt overvejes at gå efter 3'eren contra 2. Jeg bruger selv min til at læse artikler, spiller mindre spil og surfe på nettet, så har ikke udfordret processoren vildt.
Avatar billede klavil Seniormester
08. april 2013 - 21:15 #11
:) ja det har du ret i. der er lidt mere gods i ipad 3 fremfor 2. tak for hjælpen og god aften