Avatar billede MrThes Nybegynder
08. april 2013 - 08:37 Der er 5 kommentarer

Fysik Eksamen - Forslag til projekt?

Jeg skal op til fysik eksamen på HTX her til Juni. Det er B-niveau.

Men! Står lidt i et dilemma for tiden - Ved ikke rigtigt hvad emnet kunne være?

Vil helst gerne noget med Kinematik..

Har indtil videre tænkt på at lave om det frie fald, men det virker bare for simpelt, til at kunne få en 7er i.

Har indtil videre tænkt på noget med f.eks. at kaste en bold enten lodret eller skråt, ned fra en bestemt højde og lave målinger som f.eks.:

Starthastighed, Tyngdeacc.,Start og slutposition (længden herimellem).

Er der mere som kunne være godt at have med? - Er åben for alt, som vil kunne give et positivt boost! :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. april 2013 - 08:41 #1
Bold lyder kedeligt og konstrueret.
Hvad med en lerdue-skydebane hvor du beregner duens flugt og evt forskellige skudpositioner.
08. april 2013 - 10:57 #2
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori
www.eksperten.dk/spm/Diverse/Fri-debat/

www.eksperten.dk/faq#faq-2-2 ?
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For at få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

http://img515.imageshack.us/img515/1898/fejlpeks.png

Til slut skal/bør du lige at lukke dette spørgsmål, ved selv at lægge et [svar] og efterfølgende sætte flueben i firkanten accepter og afgiv point til dig selv.

---
Avatar billede finb Ekspert
08. april 2013 - 12:50 #3
Forslag, slow-motion:
TV optages med 25 billeder/sek, bps.
Hvis der optages med fx 1000 bps, ser du slowmotion.

Hvis man antager, at en løber til enhver tid befinder sig
et eller andet sted, hvordan bevæger han sig så mellem
2 billeder, hvordan kommer han så fra punkt A til punkt B,
når han til enhver tid kun kan være eet sted ad gangen ?

Hvis tidsforskellen mellem billederne går mod 0 sek., går bevægelsen mod 0 meter.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
09. april 2013 - 06:13 #4
#2 har ret, jeg lagde ikke mærke til din kategori eftersom jeg så dit spørgsmål på forsiden.
Avatar billede vagn99 Nybegynder
14. april 2013 - 14:38 #5
#1
et godt forslag.
1 Lerduer afskydes vinkelret på skyttes sigteretning. fra punkt a
(x.y,0)i vinkel z. i tid 0,0 med effekt z
2. Skytte affyrer skud fra punkt (a,b,(1,5))i vinkel (?). til tid
(?) med effekt c.
Der er vide muligheder for at formulere spørgsmålet her.
Men måske er det alligevel lidt for svært på dit niveau ?
Grafisk får du et y.z plan for lerduen, som krydses (her vinkelret) af et x.z plan, hagl fra gevær. Fællespunktet er træfpunkt.