Avatar billede Jensdavid Nybegynder
07. april 2013 - 16:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Norsk billetsystem?

Hej
Så skal jeg bruge eventuelle norske eksperter derude :)
Jeg vil høre om der er nogen af jer der kender til norske hjemmesider som kan gøre nogenlunde det samme som fx www.biletto.dk eller www.enkelbillet.dk, altså en hjemmeside hvor jeg mere eller mindre gratis kan sælge billetter til forestillinger der foregår i Norge, og derfor bl.a. Helst skal bookes gennem en norsk hjemmeside. Hvis du ellers kender et open source program jeg selv kan sidde og rode med, som også har en online del som jeg selv kan hoste, ville det være næsten ligeså fint. Der er muligvis plads til et lille budget der kunne finansiere små udgifter, så betalingsmuligheder er også velkomne :)
Tak for hjælpen!
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. april 2013 - 17:12 #1
Dit formål lyder ikke lovligt.
Måske du skulle se tv-programmet Kontant.
Avatar billede Jensdavid Nybegynder
07. april 2013 - 18:46 #2
Hej nielserik. Jeg synes din kommentar er lidt underlig. Jeg ved ikke hvilken kontant udsendelse du refererer til, og ved derfor heller ikke hvilke ulovligheder du taler om, og det er lidt ærgerligt at den her tråd skal handle om det. Men lad mig forklare det nærmere, for jeg har faktisk brug for hjælp. Jeg er elev på en skuespillerskole i Norge, og vi har lejlighedsvis visninger for offentligheden. Disse forestillinger er GRATIS, og har sjældent plads til over 150 mennesker. Vores nuværende billetsystem fungerer manuelt, eller på papir eller hvad det hedder, og vores sekretær som står for bookningen af billetterne har svært ved at holde styr på de forskellige forestillinger og fx på at holde pladser åbne til vigtige instruktører eller kuratorer. Systemer som billetto.dk har jeg erfaring med og fungerer enormt simpelt, og er gratis for både publikum og "sælger". Jeg skal altså ikke tjene penge, men holde styr på de folk der kommer til vores visninger :)
Som sagt har vi nok et lille budget til en eventuel udgift til en software der ville kunne ordne sagen, hvis ingen kender en tilsvarende norsk hjemmeside med samme funktioner.
Tal for hjælpen.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. april 2013 - 19:33 #3
Fair nok og jeg beklager misforståelsen.

Uden din forklaring fik jeg opfattelsen af du var en billethaj der videresolgte billetter til andres arrangementer.

I den omtalte udsendelse var Kontant på opfølgning i både Holland og netop Norge.

(Hæng mig ikke hvis det var Operation-X)
Avatar billede Jensdavid Nybegynder
18. juli 2013 - 10:17 #4
Ingen hjælp fundet