Avatar billede starofdk Nybegynder
07. april 2013 - 10:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Flere hjemmesider virker ikke...

Hejsa

En kammerat har problemer med at hans computer kun tillader nogle hjemmesider...

Computeren blev som forsøg formateret igår.. Men stadig samme problem.

Det er en nyere bærbar, med windows 8, der er samme problem i Internet Explore og Google  Chrome

2 hjemmesider der IKKE virker:
www.facebook.dk
www.wupti.com

Der kommer ikke nogen fejlmeddelse, den står bare og tænker, og der sker aldrig noget...

Nogen bud ?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2013 - 10:41 #1
Der er så ikke problemer for andre computere på samme internet forbindelse/netværk?
Avatar billede starofdk Nybegynder
07. april 2013 - 10:43 #2
Nej det er kun denne ene computer der er problemet.

Der findes en anden bærbar på samme internet, den kører uden problemer facebook mm.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2013 - 10:49 #3
Var det en fuld formatering eller express der blev valgt, da i geninstallerede?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2013 - 10:50 #4
Kune måske frygte der er noget "genbrug" fra den gamle installation.
Avatar billede starofdk Nybegynder
07. april 2013 - 10:56 #5
Brugte sådan en recovery disc der fulgte med computeren
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2013 - 11:06 #6
Ok. Så burde den være god nok, men prøv at tjekke i indstillingerne fra browseren.
Prøv at slette browserdata i både IE og Crome, for at tjekke om det har betydning.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. april 2013 - 11:14 #7
tjek lige, at der ikke er ændret i filen hosts, som ligger i C:\Windows\System32\Drivers\etc
ved nyt system er der # i starten af alle linjer (det er kommentarer - ingen aktive)
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2013 - 23:22 #8
tjek hvilken DNS server computeren bruger.
hvis den bruger en som ikke kender facebook, så er det derfor.

brug evt. 8.8.8.8 som er googles DNS server.
Avatar billede starofdk Nybegynder
09. april 2013 - 23:11 #9
Det virkede idag, uden grund...

Hader fejl hvor man ikke finder årsagen :(
Avatar billede 220661 Ekspert
09. april 2013 - 23:18 #10
Har du prøvet noget af de forslag der er kommet i #6-#7 og #8?
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2013 - 00:57 #11
2 ting de fleste ikke tænker over eller ved:

1) nettet får forstoppelse, og ruter virker ikke, ting bliver langsomme (dns servere der ikke melder tilbage asap)

2) webservere sander til med updates, fejl, eller overload af brugere, kører dårligt i perioder

de fleste går bare ud fra at alt kører fino, for "jamen det er jo et stort firma, deres grej kører tip top", nej sådan er det ikke.    nettet fungerer ikke sådan.  det er konstrueret til at overleve en atomkrig, og kører på alle niveauer, good or bad, som det nu kan.

det behøver ikke være din computer, oftest er det ikke den som er fejlen.
det er alle de rutere og hosts mellem dig og målet, som har et par svage led.