Avatar billede Glarkrog Nybegynder
06. april 2013 - 12:08 Der er 17 kommentarer

Ny bærbar pc

Jeg står og skal have mig en ny bærbar pc ... jeg har i forvejen en HP Pavilion Entertainment PC dv6

Jeg søger efter en som er mere kraftig end den jeg har ... skal kunne klare mange åbne vinduer og programmer på samme tid.

Have kortlæser og wifi - bluetooth

Er der nogle herinde som vil hjælpe med at anbefale en go pc ?

Mvh Anita.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. april 2013 - 12:15 #1
Blot så vi ikke taler forbi hinanden.
Du taler ikke spil (grafisk ydelse er dyr på bærbar).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. april 2013 - 12:32 #2
Jeg kan se du er ny vedrørende spørgsmål (og gjorde det forkert sidst), så her er lidt hjælp jeg af og til poster.

Velkommen til Eksperten.

Da mange nye (og ældre) har en smule problemer med pointsystemet, får du her lidt standard oplysninger.  :-)

Du skal kun bruge SVAR-funktionen i forbindelse med pointgivning og lukning af spørgsmål.
Den person hvis løsning du kunne bruge, beder du lægge et svar der lyser gult, derefter skal du tildele hans svar point og godkende det således det lyser grønt.
(Du kan vælge at belønne flere personer - Også for indsats)
Kun hvis du opgiver dit spørgsmål (eller selv fandt løsningen) skal du bruge din egen svarfunktion.

Når du blot skriver til folk, bruges kommentar.

Lukning - Hvordan ?
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1 (se toppen af skærmen)

Hvor blev dit spørgsmål af ?
http://www.eksperten.dk/bruger/overvaagning
http://www.eksperten.dk/faq#faq-6-1 (se toppen af skærmen)

Hvorfor ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5 (se toppen af skærmen)

Har jeg postet dette, så følger jeg med i dit spørgsmål og kommer med gode ideer hvis jeg har nogen.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede Glarkrog Nybegynder
06. april 2013 - 14:04 #3
Hej Niels Erik

Nej den skal ikke bruges til spil, kun til programmer som Photoimpact (Billedredigering) og internet :)

Tak for din guide, håber jeg fatter det den her gang :)

Mvh Anita
Avatar billede bjar2196 Nybegynder
06. april 2013 - 14:29 #4
Den er måske over dit budget, men den er mere kraftig end den du har :)
http://www.edbpriser.dk/baerbar/asus-g75vx-t4176h-id-7145441.aspx
Avatar billede Glarkrog Nybegynder
06. april 2013 - 14:50 #5
Ja den er lige i overkanten af hvad jeg havde forestillet mig ...

Max 8000,00 kr har jeg at gøre godt med :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. april 2013 - 14:54 #6
Et ca. budget samt en ca. ønsket skærmstørrelse ville være gode oplysninger at kunne arbejde ud fra.
Avatar billede Glarkrog Nybegynder
06. april 2013 - 14:59 #7
Hej Niels Erik

Jeg vil gerne give dig point for at skrive den guide til mig :)

Håber jeg har forstået det og det er den rigtige måde jeg gør det på :)

Mvh Anita
Avatar billede Glarkrog Nybegynder
06. april 2013 - 15:01 #8
Ca 8000 og max 17" skærm :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. april 2013 - 15:29 #9
Nix, råd om Eksperten er gratis, det var blot så vi fik det på plads inden vi nåede slutningen af dit spørgsmål.

Post #7 var forkert, den skulle kun ha været kommentar, det er dem der hjælper som lægger gule svar (som du kan godkende).
Godkender man sit eget svar selvom man har fået hjælp, så snydes hjælperene for deres point.

Jeg lægger dette som et svar, som du kan godkende når vi er helt færdige (hvis du har kunne bruge min hjælp).

Jeg ser på hvad der kan hittes til den pris lidt senere. :-)
Avatar billede Glarkrog Nybegynder
06. april 2013 - 17:12 #10
Ok .. jeg siger mange tak :) og håber jeg får styr på det med point.

Mvh Anita
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. april 2013 - 01:19 #11
Jeg har her lagt vægt på hurtig adgang til at starte og køre flere programmer.
(Fornuftig CPU og hurtig SSD)

Jeg har også lagt vægt på du får IPS panel i skærmen.
IPS giver et flottere billed og er en bedre teknologi end TN når det kommer til dit formål (ikke FPS spil).
Ulempen er IPS koster mere end TN.

Vi lægger ud med en billig grund pc.
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=702750010&gruppe=visionnotebook

Flyt prik til:
Vision B3565 I7-3612QM 4x2.1GHz 6MB cache (Turbo 3.1GHz) Business (fra 167,- pr. måned)     6695,-
120GB SSD -> 250GB Sata3 SSD (Samsung 840) Anbefales     549,
Bluetooth integreret     100,-

Med deres foreslåede windows rammer du en slutpris på...
Total:     8.043,00
Det er muligt du selv vil tilføje nogle ekstra ting fra deres liste.

Jeg kunne godt ha vægtet din CPU højere (på bekostning af batteritid) og din skærm lavere, men jeg tror du har mest ud af denne fordeling.

Du ser konstant på skærmen og vil kun sjældent kunne mærke forskel til en kraftigere CPU.

Den lækre SSD vil du konstant glæde dig over, du savner respons når du kører flere ting, der vil denne SSD forandre din verden når du kommer fra en 5400 rpm HDD.

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=702750010&gruppe=visionnotebook

Har du selv Windows ?

Ikke umuligt jeg smider flere forslag, men her er et godt bud til dit brug.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. april 2013 - 03:30 #12
Hvis du har windows så kan du opgradere (blutooth og SSD - vil du virkelig sparke til den er der mulighed for CPU upgrade, men så ryger budget) denne uden at overskride budget voldsomt.
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=705500020&gruppe=visionnotebook
Avatar billede Glarkrog Nybegynder
07. april 2013 - 12:31 #13
Tak for dine forslag :) .. var lige inde og læse lidt anmeldelser fra mm vision og de får ret dårlige anmeldelser for deres bærbare ... tastatur ... højtalere ... og kabinet er noget af det folk skriver er dårligt ?

Har aldrig selv hørt om dem før ...

Er der ingen Hp eller Acer eller andet (kendt) mærke som ville kunne opfylde mit behov ?

Min tanke er lidt at finde den pc som det skal være og så handle igennem feks Elgiganten hvor jeg rent fysisk kan køre til.

Mvh Anita :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. april 2013 - 14:17 #14
Det var vist primært to af deres gamle modeller, men nok om dem, dit køb og de er væk. :-)

Joo det kan vi godt finde, men så vil jeg foreslå du køber en løs SSD at stoppe i pcen.
Pris mindst 700 kr. og meget gerne 1180 kr.

Du kan så genbruge den HDD som følger med pcen som ekstern USB lager disk.
(Den skal i et kabinet)
Pris godt 100 kr.

Her er et mærke du nævner, fra den forhandler du også nævner.

Fordele:
Der er en god CPU.
Der er ok med RAM.
Både SSD og eksternt lager.
En helt anden ydelse end din nuværende.
Windows inc.

Ulemper:
Vi går over budget inc SSD (den vil du ikke undvære).
Den trænger alvorligt til en SSD, du vil væk fra 5400 rpm (og 7200 rpm for den sags skyld).

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/ACNXM6AED049/acer-aspire-v3-15-6-barbar-computer-gra
Avatar billede Glarkrog Nybegynder
08. april 2013 - 09:10 #15
Hej Niels Erik

Den ser rigtig fin ud :)

Hvad er det SSD gør ? og kan man ikke få det uden selv at skal pille ved pc'en ? ... for så ryger min garanti vel ?

Og jeg kan heller ikke selv skifte det.

Men selv hvis jeg vælger den uden at skifte til SSD er den vel hurtigere end den jeg har pt ?

Mvh Anita
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. april 2013 - 17:50 #16
Ja den er hurtigere, men din SSD er vigtig når du vil multitaske.
SSD er en rasende hurtig harddisk, den er til dit brug mindst lige så vigtig som CPU (de er begge kritiske komponenter i dit tilfælde)

Din garanti ryger ikke, hør evt. Elgiganten om de kan ombytte diskene.

Mail dem...
""Hej jeg kan se i sælger denne pc med en 750 GB HDD.
Kan jeg for en merpris i stedet få den leveret med en Samsung 840 250 GB ?
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/ACNXM6AED049/acer-aspire-v3-15-6-barbar-computer-gra ""

Vil de ikke montere/ombytte HDD/SSD så synes jeg vi skal se os om efter en anden sælger.

skal kunne klare mange åbne vinduer og programmer på samme tid.

Her er en dårlig ukorrekt forklaring, men en du måske forstår bedre end en teknisk korrekt.

Du studere...
Du skal læse en bog på 60 sider, du kan læse en side i minuttet (du er CPU).
Din Harddisk kan desværre kun levere en side hver andet minut (hvad hjælper det så at du kan læse en side hvert minut).
Din SSD kan levere en side hver 15 sekund (nu kan i være 4 der læser uden nogen venter).

Som du ser er din SSD kritisk for at komme af med din ventetid når du har flere ting åbne.
Avatar billede Glarkrog Nybegynder
08. april 2013 - 18:47 #17
Tusind tak for din forklaring, jeg har sendt spørgsmål videre til Elgiganten :)

Er spændt på deres svar :)

Mvh Anita