Avatar billede decoban Nybegynder
06. april 2013 - 11:07 Der er 5 kommentarer

asus Bærbar bliver for varm

i5 cpu
geforce gt540m
win7

efter at ha' fået skiftet MB i min bærbar grundet knækket ladestik er den begyndt at blive voldsom varm. op omkring 95grader på alle fire kerner hvis den får lov. og lukker så selvfølgelig ned og genstarter. køre omkring 55grader uden belastning.

har smidt en lille video af hvor den bliver belastet. er det normalt den bliver varm så hurtigt? mangel på kølepasta efter montering eller hvad pokker kan forårsage dette.
http://www.youtube.com/watch?v=K0_hittC9F4&feature=youtu.be
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2013 - 11:15 #1
Formoder du ikke selv har skiftet bundkortet, og derfor skal den tilbage til den som gjorde det.
Enten er kølepasta ikke monteret, eller også er den ikke samlet rigtigt, så køling udebliver.
Din pc vil hurtigt dø hvis du ikke gør noget ved det.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2013 - 11:16 #2
Temperaturer over 90 grader er på sigt direkte skadelig for hardware.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. april 2013 - 11:37 #3
Selvom det er en kedelig nyhed 220661 kommer med, så har han ret i det lyder som om, der er sket noget fejlmontering vedrørende CPU (manglende fastspænding af køler/pasta etc).

Du kan roligt surfe med de 55 grader indtil du afsender til reparatør.

Point til 220661 :-)
Avatar billede decoban Nybegynder
06. april 2013 - 12:00 #4
Ja jeg må sende den ind igen suk... var egentlig også det svar jeg havde regnet med, dog irriteret det mig, da jeg liiiige har fået den tilbage efter 3 ugers ventetid. så må de dælme stille en anden til rådighed imens.

Hvis 220661 lige vil smide et svar så får han points =)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2013 - 12:08 #5
Tak for det. Lægger et svar.