Avatar billede neshima Nybegynder
05. april 2013 - 14:52 Der er 2 kommentarer

Videoredigering: Fjernelse af grøn stribe i højre side af skærm.

Hej, jeg sidder og hjælper en ven med noget videoredigering og jeg kunne godt bruge en ekspert der vidste hvordan man fjerner grøn stribe helt ude i højre side af billedet. Videoen er fra HI8 bånd (sony videocamera recorder CCD-TRV 208E) som jeg har lagt over på pc ved hjælp af et video capture program. Jeg har brugt AGK videograpper hvor jeg har prøvet deres tilhørende TotalMedia Extreme software, men som desværre giver rigtig dårlig videokvalitet hvad enten jeg kører det over med indstilling s-video eller komposit plus hvilket format jeg vælger. Jeg sidder ellers og redigere i et super godt program der hedder magix movie edit pro 2013,som også har capturefunktion ligesom Totalmedia, det eneste minus er bare at det desværre også giver lige så dårlig billedkvalitet som totalmedia extreme når man har lagt det over. De 2 programmer har ikke givet grøn stribe, men det når jeg til nu:

For det næste jeg har prøvet er at ligge det over ved at bruge cyberlink powerdirektor V8 og da blev outputbilledet og optagelsen derefter ellers rigtig  god, men i programmets outputvindue var der en grøn stribe helt ude i højre side af billedet plus i den gemte optagelsen derefter, svag grøn stribe men kraftig nok til at være irriterende, jeg prøvede både s-video og komposit indstilling plus forskellige formater, men samme grønne stribe var der, dernæst prøvede jeg roxio creator 2012 pro og det var præcis samme problem, god billedkvalitet i outputbilledet og i den gemte optagelse derefter men stadigvæk med grøn stribe i outputvindue plus færdige optagelse og jeg prøvede de samme indstillinger så som s-video og komposit osv...så jeg har virkelig brug for en ekspert på området - kan man fjerne den grønne stribe for synes jeg har prøvet mange ting, jeg vil lige dertil sige jeg ved ikke ret meget om videoredigering da jeg kun har siddet og rodet med det en måneds tid. På kameraets display er der ikke grøn stribe ude i højre side.

1.  Kan man rent teknisk få den grønne stribe væk ved brug af feks magix movie edit pro, findes der sådanne tekniske finesser i det program, hvis ikke er der så en der har kendskab til et program der kan gøre det og hvordan man gør i det pågældende program - for så må jeg have fat i det program.
2. Findes der programsoftware til det nævnte kamera (sony videocamera recorder CCD-TRV 208E) for har ikke kunnet finde noget på nettet, men det er jo også en ældre model

Jeg bruger en laptop asus x93s series, intel core i7 Processor - 2670QM
2,2GHz. 16GB ram, win 7 premium 64bit - 1tb hardisk. 1920x1080p 19" skærm.

Håber i forstod min forklaring og glæder mig til at høre fra en ekspert derude - på forhånd tak :) VH neshima
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2013 - 23:01 #1
du skal beskære billedet, så det ude i siden ikke kommer med.
det må du ku gøre i dit videoedit.

der må være en funktion hvor du kan croppe, eller også markere et område, og klippe det ud.
Avatar billede trav4u2 Novice
17. april 2013 - 01:13 #2
Som sidwave siger. Du skal lave en crop af videoen.

Du kan bruge denne konverter til det (Freeware)
http://www.xmedia-recode.de

Load videoen og vælg output format.
Klik Filters/Preview
Vælg Crop i den første drop-down box
Øg pixcel-crop th. indtil den grønne linje er væk
Klik add job og encode

God fornøjelse!