Avatar billede motte Nybegynder
13. august 2001 - 10:25 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Musemåtte til optisk mus!?

Jeg er den lykkelige ejer af en Logitech optisk trådløs mus og kunne godt tænke mig den ultimative musemåtte til denne... hvad kan i anbefale til max 100,- og glem alt det der gele lort! :o)

- Motte
Avatar billede dr.m Nybegynder
13. august 2001 - 10:31 #1
if it\'s optical then you don\'t need one. that the whole point of it. you can run it on you knee while in the toilet if you whish :)

M
Avatar billede dr.m Nybegynder
13. august 2001 - 10:31 #2
that = that\'s
you = your
Avatar billede motte Nybegynder
13. august 2001 - 10:38 #3
Ja, det ved jeg - problemet er bare at mit bord er hvidt... og jeg har hørt at det kan give problemer!?

Desuden glider musen vel også bedre på en musemåtte.
Avatar billede dr.m Nybegynder
13. august 2001 - 10:39 #4
ok, fair enough :)
Avatar billede mik789 Nybegynder
13. august 2001 - 10:39 #5
dr.m har ret: en optisk mus kører bedst bare på et bord eller på hvad som helst med bare minimum af struktur. en musemåtte er overhovedet ikke nødvendig.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
13. august 2001 - 10:39 #6
dr.m har faktisk ret! Du har jo ikke brug for en musemåtte til optisk mus, men en hvilken som helst bruges. Det eneste du ikke kan bruge er glas og \"skinnende\" overflader!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
13. august 2001 - 10:40 #7
Lidt for sent... :-)
Avatar billede mik789 Nybegynder
13. august 2001 - 10:40 #8
har du prøvet den på dit hvide bord? det skulle undre mig om der er problemer.
Avatar billede dr.m Nybegynder
13. august 2001 - 10:42 #9
Thanks for the support, mik789 and jdaugaard.
motte > should I put an answer again? :)
Avatar billede motte Nybegynder
13. august 2001 - 10:43 #10
Jeg har ikke selv prøvet det, men flere af mine venner har oplevet at musen nærmest \"danser\" rundt på skærmen...
Avatar billede mik789 Nybegynder
13. august 2001 - 10:47 #11
prøv den selv! hvis der er problemer vil jeg foreslå et stykke pap med eller træ af en tilpas størrelse med gummidupper under, så det ligger fast
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
13. august 2001 - 10:48 #12
Jeg kan ikke se hvorfor den ikke skulle virke på et hvidt underlag, men hvad ved jeg?? :-)
Jeg har aldrig haft problemer med min optiske mus!
Avatar billede boxe Nybegynder
13. august 2001 - 10:53 #13
jdaugaard >> Nemlig. Der er jo alligevel mørkt inde under musen...

Boxe :o}
Avatar billede motte Nybegynder
13. august 2001 - 10:53 #14
Hmm... skriver igen i morgen når det er afprøvet... og til dr.m - du smider bare et svar på igen, i tilfælde af at det skulle virke!? :o)

Jeg modtager stadig gerne forslag på den ultimative \"optiske musemåtte\"...

- Motte
Avatar billede dr.m Nybegynder
13. august 2001 - 10:54 #15
tak
Avatar billede contagious Nybegynder
13. august 2001 - 12:55 #16
brug en ganske almindelig musemåtte i ensfarvet filt, ikke så meget pjat der. Problemet med en \"dansende\" mus sker oftest når man kører den over nuancer af farver på måtten så sørg for at holde den i en farve.
Avatar billede hobbez Nybegynder
13. august 2001 - 13:54 #17
Jeg har selv en optisk mus, og har oplevet problemer et par gange.

I starten havde jeg en hel flad musemåtte, at den type der nærmest klæber sig til bordet. Men der var reklametryk på, og visse af overgangene i trykket, fik musen til at \'hoppe\' underligt.

Så brugte jeg i laaaang tid en traditionel musemåtte - også med tryk - og det var helt problemfrit.

Så fik jeg som gave en musemåtte fra Georg Jensen !!

Fedt design (se den øverst på http://www.georgjensen.com/georgjensen/webapp/products?show=55&cat=1&product=26298) men selve \'måtten\' er i lys grå  plast (den ser mørk ud på billedet).

Dejlig glat overflade - og ingen problemer i starten.

Jeg har efter noget tid opdaget, at musemarkøren ind i mellem står og \'hopper\' lidt - det viste sig at være musemåtten der trængte til en gang rengøring med antistatisk spray (almindelig aftørring var åbenbart ikke nok), og nu kører den igen.

På arbejdet har jeg nu fået samme mus, og der bruger jeg INGEN musemåtte. Men jeg tror at det betyder at fødderne (glideskoene i teflon) slides hurtigere, end hvis jeg brugte musen på en glat overflade.

Problemet er - tror jeg  - at glatte overflader er bedst, men samtidig er dem der reflektere så meget lys, at musen kan blive \'forvirret\' - specielt hvis udnerlaget er yst i farven.

Mit forslag: En hvilken som helst ensfarvet musemåtte der ikke er for lys (hvid) og som samtidig er glat, uden at være reflekterende.

/Rob
Avatar billede vuffe Nybegynder
13. august 2001 - 16:05 #18
min optiske mus kører fint på et vidt bord
Avatar billede johannielsen Nybegynder
13. august 2001 - 16:08 #19
Køb en kuglemus!
Avatar billede motte Nybegynder
14. august 2001 - 09:24 #20
Jeg har nu prøvet musen på mit hvide bord, og det virker desværre ikke overbevisende... musen hopper ind i mellem og glider ikke så nemt, så en musemåtte er altså nødvendig i mit tilfælde!

>hobbez - kender du prisen på Georg Jensen musemåtte, samt hvor jeg eventuelt kan købe den??
Avatar billede motte Nybegynder
16. august 2001 - 09:45 #21
Jeg fik faktisk det bedste resultat med en ensfarvet musemåtte... tak til alle! :o)

- Motte
Avatar billede hobbez Nybegynder
16. august 2001 - 11:51 #22
motte >> Jeg tror den koster omkring 300 kroner - og den kan formentlig fås de steder hvor man ellers kan få Georg Jensen  -Magasin og Illum\'s for at nævne et par steder jeg lige kan komme på.

/Rob
Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
12. september 2001 - 13:51 #23
Jeg har hørt at en helt almindelig sort skulle være ond til optisk !
Avatar billede Ratpads Nybegynder
10. februar 2014 - 17:17 #24
Indholdet er ikke tilladt

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede hobbez Nybegynder
11. februar 2014 - 13:32 #25
Tak for svaret Ratpads. Yderst relevant at du forsøger dig med et salgsindlæg i en tråd der er mere end 12 år gammel.