Avatar billede bjk87 Novice
04. april 2013 - 21:38 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Vista fryser efter opstart

Hej derude.

Min kammerats laptop med Vista 32bit installeret er pludselig begyndt at fryse umiddelbart efter desktop er loadet. Kan intet gøre, hverken ctrl+alt+del eller lign. Kan kun lave en forced shutdown af PCen. har søgt efter løsninger men syntes ikke rigtigt noget virker. Kan fint starte op i fejlsikret tilstand og der fejler den ikke.

Har prøvet at lave en system restore fra fejlsikret tilstand, men efter den så er genstartet og jeg logger ind med brugeren for at se om det har virket, kommer windows bare med en melding om at den ikke kunne lave en restore og tilbyder så andre restore points, men de virker så heller ikke :( Har ryddet op med ccleaner og scannet med malwarebytes (ingen virus fundet). Plz help ! What to do?
Avatar billede Blueeyez Mester
04. april 2013 - 22:00 #1
Start den op i fejlsikret og start msconfig og deaktiver det der ligger under start (det er de programmer der starter, virker det ikke så deaktiver alle tjenester)
Avatar billede bjk87 Novice
05. april 2013 - 08:28 #2
Har jeg også gjort. Men det hjælper desværre ikke.
Avatar billede Blueeyez Mester
05. april 2013 - 08:41 #3
Har i en vista installation cd eller er det recovery?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2013 - 09:25 #4
Har du friplads på dit c drev?
Du skulle måske også teste dine ram for fejl.
http://www.memtest86.com/download.htm
Avatar billede bjk87 Novice
05. april 2013 - 15:44 #5
Jeg får det lige testet i løbet af weekenden.
Avatar billede Blueeyez Mester
05. april 2013 - 19:39 #6
Man kan os tage en ram blok ud, hvis der er min 2 ram blokke.. Det er nok den mest hurtige og trofaste metode med ram test :-) kan os være ram porten jo..
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2013 - 19:46 #7
#6 Enig.
Avatar billede bjk87 Novice
07. april 2013 - 13:09 #8
Jeg har nu fået taget en ram blok ud og prøvet med kun 1 i og så kører den som den skal. Så vi må konkluderer at der må være en fejl på den ene RAM blok og at der skal nye ram til?
Avatar billede Blueeyez Mester
07. april 2013 - 13:16 #9
hvad hvis du sætter denne ram blok i den anden ram port?

Det kan være ram porten lige såvel.. (Derfor vigtigt at teste grundigt)
Avatar billede bjk87 Novice
07. april 2013 - 16:04 #10
Så det gjort. Den kører fortsat ok. Så må det være ram porten?
Avatar billede bjk87 Novice
07. april 2013 - 16:06 #11
Skal selvfølgelig lige teste med den anden ramblok også i den pågældne port.
Avatar billede bjk87 Novice
07. april 2013 - 16:09 #12
Når jeg så sætter den anden ramblok i den port kan windows ikke boote op da den skriver "Please insert memory into slot A"
Avatar billede bjk87 Novice
07. april 2013 - 16:14 #13
Undskylder mit spam her.

Nu har jeg så byttet rundt på de 2 ram blokke og nu er der ingen problemer? Hmm.
Avatar billede Blueeyez Mester
07. april 2013 - 18:37 #14
Ser windows begge ram blokke eller kun den ene når begge er i?
Avatar billede bjk87 Novice
08. april 2013 - 18:54 #15
Den siger der er 2 GB installeret når jeg kigger under Computer -> egenskaber. Og det er 2 x 1 GB blokke.
Avatar billede Blueeyez Mester
08. april 2013 - 19:12 #16
okay, hvordan så med kørsel med disse 2 ram eller er det en af portene i bærbaren?
Avatar billede bjk87 Novice
08. april 2013 - 19:26 #17
Altså den kører fint med disse 2 i. Og den kører fint med hver i sær i.

Det virker lidt underligt ?
Avatar billede Blueeyez Mester
08. april 2013 - 19:42 #18
Så problemet er løst? :-)
Avatar billede bjk87 Novice
08. april 2013 - 19:57 #19
Åbenbart :)

Lad mystikken leve...

Smider du et svar blueeyez ? :)
Avatar billede Blueeyez Mester
08. april 2013 - 20:50 #20
Får du her :-)