Avatar billede simsimsim Nybegynder
04. april 2013 - 21:08 Der er 3 kommentarer

Omformatering uden hverken CD brænder eller original windows disk

Hej, jeg har en ældre bærbar som kunne trænge til en kodyl omformatering!

Lige pt kører den windows vista home premium. Problemet er, at jeg hverken har mulighed for at brænde en .ISO version af windows på nettet, og heller ikke har en windows disk liggende nogle steder.

Er det muligt for mig på anden vis at omformatere? Det skal siges at computeren også er fyldt med vira. Jeg kan f.eks. ikke få lov til at systemgendanne, da den blot lukker ned for vinduet lige med det samme.

HELP WILL BE MUCH APPRECIATED
Avatar billede claes57 Ekspert
04. april 2013 - 21:16 #1
de fleste fra vista og frem kan genstartes i en 'gendan til fabriksindstillinger' mode. Alle dine data vil selvfølgelig blive slettet, så backup på en usbstick, og inden du sætter den til igen, så sørg for en god/opdateret viruskontrol, så der ikke kommer snavs ind igen.
Læs manualen, eller skriv mode og type herinde, så vi kan slå det op for dig.
Avatar billede simsimsim Nybegynder
04. april 2013 - 23:07 #2
Kære Claes

Tak for dit svar!

når du spørger om mode og type, mener du så bærbar og model? I så fald kommer det her:

Acer Aspire 5739G
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2013 - 08:57 #3
jf manualen: Acer eRecovery Management is a tool to quickly restore the system. You can back up/restore the factory default image, and reinstall applications and drivers.
Note: All of the following content is for general reference only.
Actual product specifications may vary.
Acer eRecovery Management consists of the following functions:
1 Backup:
• Create Factory Default Disc
• Create Drivers and Applications Disc

2 Restore:
• Completely Restore System to Factory Defaults
• Restore Operating System and Retain User Data
• Reinstall Drivers or Applications

jeg går ud fra, at du ikke har lavet dette sæt diske. Så må du kontakte acer, og se om du kan købe et sæt hos dem.
Men inden da: prøv ved boot (før win-logo) at trykke på fx F8 (prøv alle funktionstaster igennem), og se, om der ikke kommer en menu frem, hvor du kan reetablere maskinen.