Avatar billede Matiasow Nybegynder
04. april 2013 - 17:27 Der er 12 kommentarer

Hjælp til at deaktivere router i Cisco Linksys EA2700

Jeg har et trådløst netværk i stuen, som ikke kan nå ned til et værelse bagerst i huset. Bagerst i huset har jeg installeret et internet kabel som kan tilsluttes computeren.

Nu er jeg blevet ejer af en iPad, som jeg gerne vil kunne bruge i det fjerneste værelse også.

Jeg har allerede en Cisco Linksys EA2700 router, hvorfor jeg helst ikke vil ud og bruge penge på andet udstyr, hvis det ikke er strengt nødvendigt.
Jeg har dog læst lidt rundt omkring, at det ikke er godt at have to routere på samme netværk.

Er det muligt at deaktivere routeren i Cisco'en? Og derved lave et nyt trådløst netværk i den fjerne del af huset alligevel?

Eller, er der en anden løsning der er bedre?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. april 2013 - 17:57 #1
Ja den skulle kunne opsættes som et accesspoint.
Jeg har et billede på det her: http://kbserver.netgear.com/images/1496_diagram.gif
Eksemplet her er en Netgear, men dit system skal kobles sammen på samme måde. Du kobler fra router 1 til Cisco router fra lan til lan indgang (vigtigt)
DHCP server skal slås fra på Cisco routeren.
Linker lige til siden også som kun er et eksempel:
http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/965/~/using-wpn824,-wgr614,-or-wgt624-routers-as-an-access-point
Avatar billede 220661 Ekspert
04. april 2013 - 18:00 #2
Hvordan man kommer ind i dine routere det ved jeg ikke. Der er jo en adresse og en kode man skal skrive i feltet for at komme i opsættet til disse.
Det kan du se i din manual til routerne.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. april 2013 - 18:11 #3
Jeg mener jeg har læst på et tidspunkt at man ikke kan opsætte det, så det virker over det trådløse net. Man er nødt til at kabelforbinde de to routere og lave ændringerne så det passer til router 1's ip adresser.

Router 2 som skal sende signalet videre har en fast ip der ligger til sidst i rækken af de tildelte adresser som router 1 understøtter. Dhcp skal være slået fra, så den fungerer som et accespoint. Det skal kun være router 1 der skifter disse adresser.
Avatar billede Blueeyez Mester
04. april 2013 - 18:16 #4
Jeg ved ikke hvor routeren står, men jo mere centralt routeren er placeret i huset (især de områder du bruger ipad) desto færre routere behøver du.
Avatar billede Matiasow Nybegynder
04. april 2013 - 18:29 #5
Ud fra billede http://kbserver.netgear.com/images/1496_diagram.gif forstår jeg at jeg kan føre et kabel fra min "hoved" router ud til min ANDEN router - og så skulle der være net, hvis jeg deaktivere DHCP server på Cisco routeren. Men ikke trådløst?

Er det rigtig forstået?

For at få det trådløse til at virke skal jeg lave ændringerne så det passer til router 1's ip adresser?

Hvordan gøres dette?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. april 2013 - 20:17 #6
Jo du burde kunne fåe det trådløse til at køre på din Cisco router.
Mener i de andre tråde hvor jeg var med i at det kom til at virke.
Hvilken udbyder bruger du, og hvad hedder denne router?
Avatar billede hea_dk Nybegynder
05. april 2013 - 09:19 #7
#5

hey det eneste der skal gøres er som du har nævnt disable dhcp(da 2 dhcp server på et subnet er ødelæggende)

give din cisco router (vis det  er den du vil lave til en dum ap) en ip addresse som er uden for din dhcp poll og er unik på Network dog inden for subnet (default subnet er at du ikke på ændre på de 3 første octeter så 192.168.0.x)

så må du lave wireless delen som du har lyst til dog skal du være ops. på at de 2 router ikke bruger samme frekuens område  på wi-fi
jeg mener enda du kan bruge samme ssid og password, client burde

hoppe til den med mest signal styrke dog har jeg ikke test dette irl blot læst om dette
Avatar billede Matiasow Nybegynder
21. april 2013 - 10:12 #8
Hej. Det lader ikke til at der var behov for at deaktivere noget. Jeg har tilsluttet min router internet stikket og fulgt installations guiden fra Cisco (med købt cd) og så virker det.

Kan der opstå problemer senere, nu hvor jeg har 2 routere på samme netværk?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. april 2013 - 10:19 #9
Hvis ikke du har slået dhcp fra, kan man risikere der bliver tildelt IP adresser der kommer til at konflikte med hindanden i netværket. Det vil ske hvis de to routere tildeler den samme adresse.
Det er derfor at router 2 bør have dhcp deaktiveret.
Og det ender så med at du ikke kan logge på nettet.
Avatar billede Matiasow Nybegynder
21. april 2013 - 20:43 #10
Okay - jamen det er jo egentligt også det overskriften siger..

Jeg mangler hjælp til at deaktivere DHCP i Cisco Linksys EA2700..

Jeg har ledt på nettet og kan ikke finde nogen guide eller forklaring til hvordan jeg gør det.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2013 - 16:43 #11
Manual til router: http://www.manualowl.com/m/Cisco/EA2700/Manual/284640
Kig siderne 22 til 26 igennem på linket.
Avatar billede Matiasow Nybegynder
22. maj 2013 - 22:27 #12
220661 hvis du lavet et indlæg, så får du points