Avatar billede PEBM Praktikant
03. april 2013 - 17:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Wav Audio

Jeg kan ikke downloade eller kopier gratis lydfiler til min PC
Når jeg højreklikker står der: "Funktionen kræver QuickTime 7Pro"
Kan det være rigtigt at jeg skal købe QuickTime 7Pro?

Jeg har disse tre
Windows Media Player
RealPlayer SP
RealPlayer
på min PC

Jeg har altid kunnet downloade wav, midi, au, mp3 filer uden problemer
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
03. april 2013 - 17:50 #1
Det nok bare en besked quicktime kommer med fordi wav filer som standard er sat til at blive åbnet med quicktime på din computer.
Avatar billede PEBM Praktikant
03. april 2013 - 18:08 #2
Det er muligt det er BARE en besked, men hvordan får jeg det ændret - svaret hjalp ikke noget som helst!!
Avatar billede falster Ekspert
03. april 2013 - 18:33 #3
Normalt vil du i en af de afspillere, som du har, kunne vælge, at den skal bruges til wav-filer.

Ellers brug

http://www.foobar2000.org/

den kan.
03. april 2013 - 18:33 #4
Jeg kan godt forstå, at du som ny ??? bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori
www.eksperten.dk/spm/Generelt-IT/Andet/

www.eksperten.dk/faq#faq-2-2 ?
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For at få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

http://img515.imageshack.us/img515/1898/fejlpeks.png

Til slut skal/bør du lige at lukke dette spørgsmål, ved selv at lægge et [svar] og efterfølgende sætte flueben i firkanten accepter og afgiv point til dig selv.

---

Derefter skal vi nok fortælle fidusen ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2013 - 18:39 #5
Hvis du går i kontrolpanelet under mappeindstillinger og vælger filtyper, har du så ikke wav der?
Har du den der kan du prøve at redigere det foretrukne program til Windows Mediaplayer. Jeg har her på min Xp Win Amp til at afspille disse filer, men Mediaplayer burde også kunne klare opgaven for dig.
Gå evt i indstillingerne for mediaplayer og se om wav er tjekket af.Der skal være en mulighed her for at tjekke af på noget der hedder "Windows-lydfil" wav.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2013 - 18:40 #6
Når Mediaplayer er åben skal du i funktioner-indstillinger-filtyper for at rette det til.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2013 - 18:42 #7
Åhh shit. Så kun #3 og #4 efter jeg postede, men vil nu mene at mine indlæg kunne være løsningen alligevel.
Avatar billede PEBM Praktikant
03. april 2013 - 19:07 #8
Fantastisk "220661" tusind tak for hjælpen.
Det skyldes opgraderinger og nye programmer - som har overtaget styringen uden min viden -  på min PC, så alt er ved det gamle.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2013 - 19:17 #9
Det var godt:-)
Du kan evt bruge mit svar her når du lukker tråden igen.
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
03. april 2013 - 19:30 #10
...har overtaget styringen uden min viden ... - da du  evt. instalerede
* iTunes
* QuickTime
er den kommet ud og spurgt dig om noget i retning af "Skal QuickTime være din favorit afspiller ?" og hvis du så bare klasker OK her ... såååå....
03. april 2013 - 19:33 #11
Ref: ...har overtaget styringen uden min viden ...

Da du evt. instalerede
* iTunes
* QuickTime Player
er den på et tidspunkt kommet med en besked alá:
"Skal QuickTime Player være din favorit Player?" og hvis du så her bare 'klasker' [OK] ... så ...
Avatar billede PEBM Praktikant
03. april 2013 - 23:09 #12
Jeg føler det er svært at finde den rigtige kategori,
hvorfor ikke ha en kategori SOFTWARE, da I jo har HARDWARE