Avatar billede SiccaSucca Nybegynder
02. april 2013 - 01:41 Der er 6 kommentarer

Film

Hej allesammen..
Jeg skal til at begynde på at instruere en film (Den første) men jeg mangler udstyr..
Så jeg spørger om der er nogle der kender noget godt udstyr (kamera, mikrofon osv.) til god pris helst ikke over de 1000 kr.. Jeg har 2 iphone 5 som måske kan være til nytte.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
02. april 2013 - 05:13 #1
Ved ikke hvad du havde regnet med at kunne få for 1000 kroner.

Du kan få et kompakt digital kamera med indbygget mikrofon.

Du bliver nok nød til at give noget mere hvis du vil have noget der er er godt.

Ellers må du bruge de iphone du har også kan du købe nogen holdere til dem.
Avatar billede SiccaSucca Nybegynder
02. april 2013 - 10:11 #2
Kan man måske få noget for de 3-4000 da jeg har konfirmation rundt om hjørnet:)
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2013 - 22:01 #3
du kan godt få et spejlrefleks hd til 2500+
men du skal bruge stativ også

men du skal finde et kamera som har gode video egenskaber.
og det er ikke så let, der skal du bruge lidt flere penge.
og du skal vide hvad du køber, elles får du problemer med formater og redigering bagefter.  mp4 er ikke bare mp4.    nogle kamera er extremt tåbeligt indrettet pga der er patent på de formater som ligger inde i mp4.

mp4 er bare et container format, indeni dette, ligger det egentlige videoformat, som kameraproducenten har lagt det.    og det er ofte dette som volder problemer.

kan bare sige, jeg gav 3600 ved kamerashop.dk for at Nikon D5100 som er top class, og optager i MOV (som så også er MP4) - det var det mest optimale jeg ku finde til 4000 området.

kan du ikke låne et kamera ?
her i odense har vi et filmværksted.    folk låner grej og laver film.
har du nogen muligheder ?
Avatar billede SiccaSucca Nybegynder
02. april 2013 - 23:18 #4
Jeg bor i Toftlund Sønderjylland og der er ikke rigtig mulighed for udlejning af kamera men vis du kender et godt sted i Sønderjylland er jeg villig til at hente der:)
Avatar billede michellelynge Nybegynder
03. april 2013 - 12:08 #5
Det kan ikke lade sig gøre for 1000,- Men ja, måske du kan låne det på bibliotektet. Skoler har også ofte. Hvis du ikke er indregistret på nogen skolen, kan du måske alligevel få lov alt efter, hvad filmen handler om. Tænk over, hvad det skal handle om, måske man kan få en slags sponsor ind over, hvor du bruger 'skuespillere' der fra eller produkter fra den virksomheder og du så kan låne udstyr!

God fornøjelse og held og lykke
Avatar billede SiccaSucca Nybegynder
04. april 2013 - 11:11 #6
Tak for svar:)